Tuesday, December 18, 2007

We hebben een bankrekening :-)

Vandaag zijn we vroeg op pad geweest, met een "relocation consultant" via Medtronic. Eerst naar de Social Security Office om een social security number voor mij te krijgen. Paul zal zijn nummer later krijgen als hij zijn werkvergunning krijgt (over 3-4 maanden). Iedereen was heel vriendelijk. We hoefden niet lang te wachten om de papieren in tevullen dus het viel best mee. Alleen moesten ze de papieren veranderen en weer printen want ze hadden ingeschreven dat ik "zwart (hispanic)" was. Nou, sinds Sinterklaas al terug in Spanje is, kan ik dus geen zwarte Piet meer zijn dus die moesten het toch veranderen :-)

Ik ga mijn # over 3-4 weken krijgen, net op tijd voor mijn eerste salaris (tenminste dat hoop ik, anders moet is als vrijwilliger bij Medtronic werken! Geen sprake van! hahaha!)

Daarna zijn we naar Wells Fargo Bank gegaan met de consultant, om een rekening te openen (special deal met Medtronic voor expats). Daar ging alles ook relatief snel (nou Rachel en Floyd vonden het wachten wel lang maar goed de mensen daar hebben tegen ons gezegd dat onze kinderen de liefste kinderen waren die ze ooit hadden gezien. Dat weten we natuuuuuurlijk!!!). Eindelijk een (en niet alleen 1 maar 3) rekening voor onze millioenen dollars ! hahaha! We hebben ook cheques gekregen. Zodra we onze nieuwe adres hebben, gaan we de echte cheque hebben. We moesten zelf de tekening op onze cheques en visa card kiezen ! Viva America!!! We hebben natuurlijk gekozen voor de cheques en de card met de amerikaanse vlag! Jullie hadden niets anders verwacht, dat weet ik!!!

En dan, weer een huis zoeken. Met de nieuwe huurauto. Floyd zat meestal helemaal achter, Rachel achter mij. Een auto waarin je kan lopen! Dat vinden Rachel en Floyd echt geweldig...







We hebben nog een printer gekocht want dit is echt nodig om papieren te printen en te kopieren. By de grote winkel Best Buy. Mijn foto lijkt wel op een etiket maar het is de naam boven de winkel die ik gezoomd heb!
















Natuurlijk, als we zo de hele dag rondrijden moeten we 100 keer stoppen voor die die naar de "Restrooms" (toilet) moet gaan. Gelukkig kan je overal (in alle winkels) restrooms vinden (die trouwens super clean zijn). By Best Buy kon je de restrooms niet missen! Ik heb het al vermeld! Alles is groot in Amerika ! hahaha! - Valerie

4 comments:

Anonymous said...

Valerie je hebt een geweldig talent dit soort reisverslagen te schrijven. Als je het vertalen een keer wil verruilen voor iets anders, denk ik dat je zo ook heel goed je brood zou kunnen verdienen. Ik vin d je stijl echt heel leuk, op die manier kunnen we een beetje deel hebben aan jullie avonturen. Intussen veel geluk gewenst, vooral bij het huis zoeken.
Overigens, als Paul noch mijn e- kerstkaart heeft van vorig jaar, met de beren, kan hij me die eventueel terugsturen?

Hartelijke groeten, vooral ook aan Floyd en Rachel!

Jacques

Anonymous said...

La Wells Fargo Bank, c'est la banque dont les diligences sont toujours attaquées par les Dalton, non ? C'est pour ça que les banquiers préfèrent maintenant donner à leurs clients des chèques (avec des drapeaux) et des cartes visa, c'est mieux que de transporter des billets...
NB : les bêtises comme ça, je ne sais pas les écrire en anglais ou en hollandais.

Anonymous said...

Leuk hoor om jullie te volgen!! Ik lees dat het jullie erg goed gaat. Fijn zo!!!!

Anonymous said...

A Paul, Valérie, Rachel, Floyd et Daisy, nous vous souhaitons un très très joyeux noël dans votre pays d'adoption, et que la nouvelle année vous apporte joie et succès dans tout ce que vous aller entreprendre et expérimenter.
Wow, very exciting.
Myriam & Keith