Saturday, December 29, 2007

3 huizen gezien

Vandaag hebben we 3 huizen van binnen gezien (alle 3 gevonden, normaal: Paul was de piloot niet en ik was de co-piloot niet - hahaha).

Het eerst huis was vreselijk. Het zag er van buiten mooi uit, met wit en rood (niet rood met witte stippen!). Het huis was leeg, koud, vies, oud, donker en nog meer! Voor geen goud zouden we daar willen wonen. We hebben het huis heel snel gezien (toch in alle kamers geweest). Beneden waren geen "formele" kamers. Om een kamer een slaapkamer te kunnen noemen, moet je een relatief groot raam hebben zodat iemand er door naar buiten kan en er moet een muurkast zijn. Dit huis had beneden geen conforme kamers dus en ze noemden ze: the great room, the play room and weet ik veel. Er waren kasten maar de ramen waren veel te klein.

Het tweede huis was veel mooier. Prachtig ingericht. Alles netjes op zijn plaats, alles super schoon. Met beneden een hele grote "family room". Hier in Amerika hebben de huizen altijd een "family room". Dit is een kamer waar mensen bv televisie kijken en sport/speeltoestellen plaatsen. Vaak is in die kamer ook een kachel. De ramen waren groot genoeg maar toch was het donker beneden en ik kreeg het gevoel dat ik het heel huis op mijn schouder moest dragen! Jammer. Er waren heel veel kasten, opbergkamers etc. Echt mooi maar toch niet het huis waarin ik graag zou willen wonen. De voordeur kwam ook direkt in de woonkamer. Dit is vaak zo in Amerika, dat weet ik, maar het is toch niet zo gunstig. Je komt van buiten met 1 meter sneeuw en je bent meteen in jouw woonkamer die een mooi vloerbedekking heeft!!!! Ik weet niet hoe ze hun vloer mooi houden!!! Dit zou zeker niet lukken met Rachel, Floyd en..... Daisy!!!!

Het derde huis was meer dan prachtig... Een droomhuis. Prachtig ingericht. Heel veel ramen, dus heel veel licht binnen. Alles nieuw, schoon, groot. Geen woorden voor! Gewoon het mooiste huis dat we ooit gezien hebben. De ligging is iets minder want het huis is niet zo ver van een grote weg maar misschien moeten we hier compromis doen. Qua privacy is ook niet perfekt. Zoals ik al vermeld heb, hebben de mensen vaak beperkte privacy in de tuin ... (wij wel graag....) Maar goed, misschien kunnen we een paar schotten hier en daar plaatsen en dan hebben we genoeg privacy. De tuin is relatief groot, ligt NIET in het noord, heeft enkele bomen. Tja, een echt bijzonder huis. De prijs is redelijk hoog.
We willen eerst nog eens meer huizen van binnen gaan bekijken en dan kunnen we beter vergelijken en afwegen. Deze houden we in ieder geval in het oog.

Zo... dit was onze dag. We hebben intussen lekker bij Denny's gegeten. Lekker eieren (sunny side up), heerlijke amerikaanse pannekoeken. Hummm... Dennis is echt mijn plekje (ook in California).

Nu lekker slapen voordat we morgen verder op jacht gaan :-) - Valerie

2 comments:

Anonymous said...

Coucou Valérie & co!

Superbe de lire vos histoires, bon courage pour la chasse aux maisons.
Pour maintenant : tout le bonheur pour la nouvelle année !

Bisous,
Sarina

Anonymous said...

Bonne annee a toi aussi Sarina. Et bien le bonjour a tout TLi :-)
Valerie