Saturday, December 22, 2007

We hebben een auto!

Vandaag was weer een "succesdag".
Op Tini's verjaardag. Teeny, van harte gefeliciteerd van ons allen!!!!!

Gisteren hadden we al de hele dag autos gekeken. De garages hebben riiiiijjjjjen vol met autos. Dit kunnen jullie je niet voorstellen... Helaas waren ze allemaal iets te klein voor ons. Tja, het moet een auto voor 4 mensen (en drie van de vier zijn frans dus) en 1 hond... Deze waren voor ons veel te klein (grapje). Maar goed, vandaag dus weer on the road, om in alle rijtjes en hoekjes te kijken of we een van onze dromen konden vinden, namelijk een Dodge, Grand Caravan, met 7 stoelen (Daisy gebruikt ook een paar stoelen en als jullie ons komen bezoeken hebben we meteen plaats genoeg voor iedereen :-).



De rijen waren wit vandaag. Kijk eens!

Het was dus een stuk moeilijker om de autos goed te kunnen inspecteren. Na veel gezien, veel discussies (ongelooflijk, hier geven ze bijna geen korting, de prijs is de prijs, als je de auto wil kopen, dan koop je die, klaar!) hebben we een super auto gevonden. En een korting gekregen :-)



Ons verhaal is natuurlijk kant-en-klaar: we komen uit Europa, zijn net hier, hebben een auto nodig, twee kinderen die naast ons het ijskoud hebben. Hahaha! De salesman was afkomstig van een warm land, had in Texas gewoont (een van de warmste staten van Amerika) en had het zelf ijskoud. Hij wilde zeker niet te lang buiten blijven! Binnen, hebben we (Paul, want ik ben heel slecht met negotiaties en Paul kan dat goed - tja, hij is niet nederlander voor niks!) dus de prijs genegocieert en eindelijk "onze" auto gekocht.



Hier snel een foto van het "auto"geld. Jullie weten het nu: ik ben een razende reporter en ga geen foto missen. Zodra ik iets zie dat op deze blog kan zijn, maak ik een foto! Hahaha!




Ja, die zijn stapeltjes met $100.00 biljetten!!!



En nu, de fotos die iedereen eindelijk wil zien. TADA! Onze Grand Caravan.













Morgen zal ik fotos van binnen maken. Helaas zal onze auto morgen al vies zijn met het weer! Maar goed vandaag was het heeeeel schoon. We zijn hartstikke blij met de auto. Die rijdt goed (volgens Paul want ik moet de gehuurde auto terug naar huis rijden). We moeten nog iets voor Daisy kopen zodat ze de hele auto niet meteen vies maakt. We hebben nog de gehuurde auto tot Maandag dus kunnen nog 2 dagen onze van binnen schoon houden :-) Slim...


Het heeft ook eindelijk opnieuw gesneeuwd vannacht. Het was mooi wit vanmorgen (ja logisch, als het 's nachts sneeuwt, is het 's morgens wit :-(. Toen ik met Daisy ging wandelen, vond ik het echt super mooi. Ook het idee dat het wit blijft! Niet zoals in Nederland: als het een dag sneeuwt, is de volgende dag helaas alles bijna weg. Hier hebben we het voor nog 3 maanden dus we kunnen daarvan lekker genieten! We hebben gehoord dat Maart de maand van de sneeuw is! Ik heb het gevoel dat we in Maart geen sneeuw meer gaan willen zien. Maar goed, we zien het wel.

Hier een paar fotos van vanmorgen in onze straat.











Gisteren waren overaal vogels aan het zingen. Het was maar 0 graad. Daarom konden we ook onze ramen open maken. Vandaag was het echter flink koud geworden. Jullie kunnen het zelf zien aan de rechte kant van deze blog. Links van het temperatuur, staat "Feels like" met een andere temperatuur. Nu is het bijvoorbeeld -13 maar het voelt zoals -22! En dat voelt koud.... Januari is blijkbaar de koudste maand! Ik ben benieuwd.... Een ding is zeker, we moeten thuis genoeg brood en water hebben. Want als het te koud is, ga ik NIET naar buiten om boodschappen te doen! Gelukkig is de koelkast enorm hier!



Ook nog een foto van een eekhoorntje. Er zijn heel veel
hier overaal. De arme. Ik weet niet hoe ze de winter overleven!






Ergisteren hadden we ook een mooie dag gehad. Een hele dag een "cultural training", betaald by Medtronic, om de Amerikaanse cultuur te begrijpen (of proberen te begrijpen!). Het was bij de Berlitz Language Center van Minneapolis. Een mevrouw is de hele dag bezig geweest met Rachel en Floyd. Rachel en Floyd hadden eerst niet zo veel zin (ik ga niets vertellen, ik begrijp zowieso niets, ik kan niet praten, ik heb geen zin in, blablabla) maar aan het einde van de dag waren ze heel blij. Ze hebben allebei een notebook gekregen, met verschillende mappen van Amerika, met verhalen, met stickertjes, etc. Ze hebben snacks gegeten die amerikaanse kinderen naar school meenemen(voor tijdens de pause), pindakaas op appel gegeten (nou waarom niet, jullie eten stroop met kaas!!!) en een rare drank met ijs gedronken. Ze hebben het heel leuk gehad. Ze moesten eerst met hun "linker" hand hun naam schrijven. Rachel met haar linkse, Floyd zijn rechtse. Het was dus niet goed geschreven en de mevrouw heeft hun verteld dat het een beetje zo voelt als je in een vreemde land bent, het gaat een beetje mis aan het begin, het is moeilijk maar daarna gaat het beter. Ik vond deze oefening een goede voorbeeld van wat ze nu leven.

Nou, ik moet misschien nu ophouden met schrijven. Anders ga ik de hele nacht op blijven!!! Morgen kom ik weer. Na het Auto verhaal hebben we nu het Huis verhaal... Morgen gaan we dus 3 huizen van binnen zien. Ik ben benieuwd hoe ze uitzien. Op internet en op alle fotos die we kunnen zien, zien de huizen van buiten heel mooi uit, de keuken zijn super modern maar de rest van het huis (ik bedoel de meubels, gordijnen, lampen etc.) zien super oud en vreselijk uit. Absoluut niet onze smaak... We moeten dus door de kamers kijken en zien wat we met onze smaak zouden kunnen doen. Alles weer verven en een lekker moderne/natuurlijke atmosphere brengen. Dat gaat ons zeker lukken. Het wordt het derde verhaal: het interieur van het huis. Maar goed, eerst moeten we een paar muren kopen want het is echt koud hier!

Nu ga ik me lekker onder mijn super-tegen-min-30-graad-slaapzaak verstoppen :-) We hebben die een paar jaren geleden gekocht in Eindhoven. We vonden die altijd veel te warm (ja, stom dit soort dingen te kopen als je zomers in California bent!). Nu weet ik waarom we die gekocht hadden! hahaha! Om hier te overleven!!! Alles heeft een bedoeling. Soms begrijp je dingen jaren later :-)) Tot gauw! -Valerie

3 comments:

Anonymous said...

Ha buitenlanders

Zo te lezen gaat het goed met jullie en hebben jullie het druk genoeg met al het geregel. Leuk om dagelijks bij te houden wat jullie zoal meemaken. Mooie auto hoor! Jullie passen jullie in ieder geval snel aan. Ik heb altijd gehoord dat Amerikane in GROOT denken, dus een grote auto past daar wel bij.
We hopen dat die huizenjacht snel voorbij is en jullie een mooi stekkie vinden.

Heel veel succes met alles. We zijn jaloers op jullie sneeuw, maar toch ook wel blij dat de temperatuur hier iets aangenamer is! haha. Slaap lekker in jullie warme slaapzakken.

Groetjes van Wouter, Kim, Kyara en Ukkie

Anonymous said...

Dankjewel voor de verjaardagswensen en de -goede nieuws- verhalen vol humor, we genieten daar allemaal van! Elke morgen eerst kijken of er nieuws is. Nu benieuwd naar jullie nieuwe huis!
Lieve groeten uit sittard en alvast fijne amerikaanse kerstdagen gewenst.
Dit is een gouwe ouwe: ... Chistmas in America is cold ...

Anonymous said...

Mooie auto hebben jullie!! wat eengrote banden ik wil heel graag naar Amerika om jou te zien en ik wil ook in de auto zitten hë!!
groetjes xxx adriana