Saturday, March 8, 2008

From everything en nog get

Hoi,

Eindelijk weer eens een berichtje van ons. Dit keer van Paul.
Het is inmiddels 8 Maart, en we hebben genoeg winter gehad hier. We verlangen naar groen, leven en naar warmte... We zullen nog even geduld moeten hebben, Maart is een sterke sneeuwmaand...

Wanneer je uit Nederland weggaat, ben je voortdurend bewust van het feit dat je bepaalde dingen voor het laatst doet; de laatste keer naar AH, de laatse keer naar de Vrije School, de laatste keer Yoga-les geven etc.
Hier doen we alles voor de eerste keer, zo ook de afgelopen 2 weken weer diverse dingen:

Ik ben met de kinderen naar de orthodontist gegaan. In Nederland hadden we tandarts Lex, die ook voor de beugels zorgde. Hier in de US is dat gesplits. Afspraak heb je binnen enkele dagen, en ter plekke ging het ook snel. Resultaat is dat we over een 1/2 jaar terug kunnen komen om te kijken hoe verder te gaan. Op dit moment niets doen.

Afgelopen Zondag hebben we een lunch gehad met de collega's van Valerie. Het was leuk om deze eens te zien. We hadden allen wat meegenomen om te eten (het was bij een collega thuis). Het was een internationaal gezelschap: mensen afkomstig uit Rusland, Duitsland, Frankrijk, Japan, USA. Dat is de USA, een smeltpot van de hele wereld.

Ik kijk net even uit het raam en zie enkele kleine vlokjes vallen....NEE!

Deze week heb ik mijn Minnesota rijbewijs gehaald :-). Yihaaa!
Op de maand nauwkeurig exact 25 jaar na het behalen van het Ned. rijbewijs.
Maandag eerst de theorie gedaan; je gaat naar het bureau en je kunt direkt de test doen (op computer), geen afspraak nodig. Je mag 1 test per dag doen. Mocht je 2 keer failen, dan moet je $10 dollar betalen voor iedere volgende test. Van de eerste 4 vragen had ik er 3 fout (je ziet direkt of een vraag goed is beantwoord)...maar gelukkig had ik uiteindelijk genoeg punten om te slagen voor de theorie. Thuis meteen gebeld voor de "road test"; deze kon ik Donderdag doen. Ook hier zijn geen kosten aan verbonden (na 2 keer failen betaal je $20). De roadtest was kort en makkelijk. Je rijdt in een gesloten circuit, dus geen ander verkeer. Enkele bijzondere verrichtingen; hellingparkeren, file-parkeren, achteruitrijden in de bocht, en nog eventjes rondrijden.
Daarna nog wat papieren invullen, foto maken en dan 3-4 wkn. wachten op het rijbewijs. Kosten voor het papiertje zijn $ 20,25.
Sommige dingen zijn goed geregeld hier, snel en goedkoop.

Valerie is vandaag voor het eerst naar de kapper geweest, Floyd heeft een afspraak voor de volgende week. Voor mezelf heb ik besloten nog ff te wachten, in de koude wintermaanden hou ik ze lekker lang...wel zo warm...

Ik heb de laaste weken hard getraind in de health club/gym. Iedere dag ben ik ruim 3 uur bezig; zo'n 1.5 uur duurtraining op de elliptical en zo'n 1.5 uur intensief Yoga. Ik heb daar genoeg ruimte om voor mezelf te oefenen. Heerlijk! Doet me echt goed en is een goede training om me verder te ontwikkelen in de Yoga.

Rachel heeft eind van deze maand een schoolkamp voor enkele dagen. Ze kijkt er erg naar uit. Kinderen hebben een fijne school. Het is toch wel een hele omschakeling voor de kinderen; het sociale leven is hier heel anders. Buiten op straat spelen is er niet bij waar we nu wonen.

Wat betreft de zomer hebben we wel al enkele ideen, maar nog geen concrete plannen;
hangt nl ook af van de werksituatie van mij.
We plannen in ieder geval dat Yannick komt. Kunnen we mooi wat sightseeing doen.
Daarnaast evt naar de convocation in LA. De kinderen willen we eind Juni/begin Juli graag naar het SRF youthcamp laten gaan in de San Bernardino mountains near LA, 1 wk girls, daarna de boys. Eens kijken hoe een en ander valt te plannen.

We kunnen via de NOS site Live schaatsen kijken in Nagano. Floyd wil altijd graag alles volgen. Het is echter vrij laat op de avond tot in de nacht.
Daarnaast is er ook Champions League; had ik niet verwacht. Dit is live en dus s'middags. Floyd vind het heerlijk om dit te zien.

Hier in de US staat veel in het teken van de verkiezingen. Ik volg dit graag; het geeft een goed beeld van de verschillende krachten in dit land. CNN, MSNBC en FOX zenden veel uit. Qua organisatie lijkt het hier soms wel een bananenrepubliek; de problemen met Florida en Michigan, de lange rijen, gebrek aan stembiljetten en complete chaos bij de caucuses. Just incredible!
Daartegenover is er ook veel inhoudelijk debat. Gezien de intensieve strijd tusen Hillary en Obama bij de Democrats zal het voorlopig wel "hot news" blijven.

Ik las dat het nieuws in Nederland wordt beheerst door de film van Wilders en "cruisen" in het Vondelpark.
Gekke Amerikanen?

Take care,

Paul

3 comments:

Anonymous said...

Gefeliciteerd met jouw rijbewijs!

Quand je regarde par la fenêtre, je vois un seul Flocon qui gambade dans l'herbe... Wij hebben bloemen in de tuin en in de fruitbomen.
Maar als de vorst komt terug, we hebben geen abrikozen en perziken komende zomer.

Ici, nous avons les mêmes activités que vous :
- Ik ben met Tanguy naar de orthodontist gegaan. Maar hij heeft te veel baby tanden. We hebben nog een jaar te wachten.
- J'ai aussi envoyé les enfants chez le coiffeur, pour une coupe d'été avant les vacances d'avril aux Caraïbes.

Bisous.
Sophie.
PS : Floyd a-t-il des idées de cadeaux d'anniversaire ?

Anonymous said...

Oma is hier en ze vertelde dat ze dit bericht van Paul zelf met veel plezier -bij Jeanny- had gelezen. We vragen ons af waar we Floyd voor zijn verjaardag een plezier mee zouden kunnen doen?? Kunnen we iets opsturen en waarnaartoe?? Misschien heeft Rachel ook nog wensen?? of missen jullie zelf nog IETS van hier? Je weet maar nooit....... whgj.meijs@hetnet.nl

Anonymous said...

haahaha! Au Québec, je n'avais pas eu à repasser mon permis de conduire. Et heureusement, je ne l'aurais peut-être pas eu! Est-ce que Valérie a réussi?

Ici aussi, on entend parler que des élections américaines tous les jours... et de Poutine, aussi souvent!!! Incroyable! On se sent pris en sandwich entre deux super puissances.

bisous,
Caroline