Friday, March 28, 2008

Yvonne, Janou, Jarno, Jeroen, Melle, Iris, Demi, Stef, Rebecca, Maud, Quint... we vergeten jullie niet!

Allemaal tennisvriendjes (en natuurlijk onze twee beste nederlandse trainers!)

Ik heb tot nu toe niet veel over Floyd's tennis geschreven. Ik weet dat die mensen die ik boven genoemt heb heel graag willen weten hoe het met zijn tennis gaat! Nou, waroom niet vandaag? Ik heb tijd en zin in!

Floyd doet zijn best, traint flink en we zijn weer elke week naast tennisbanen :-) Nog een paar weken en dan kunnen we eindelijk buiten spelen! Nu is het nog binnen. Floyd heeft eindelijk weer zijn ritme gevonden. Aan het begin was het moeilijk, aan nieuwe kinderen, trainers, banen, uren, ballen te wennen. Floyd was goed gewend aan de techniek van Janou en plotseling moest hij anders spelen. Gelukkig gaat nu alles weer goed. Floyd speelt 5 x per week, de twee andere dagen traint hij zelf, met springtouwen, voetjestraining, sprint rennen, etc...

Helaas kan ik nu niet meer zoveel zien van zijn tennis, omdat ik fulltime werk. Ik ga de zomerkompetitie van Nederland missen. Lekker elke week naast de tennisbanen met een "jus d'orange" of een chocomel (toen het kouder was!)! Ik probeer elke zondag met Paul en Floyd mee te gaan zodat ik toch nog een beetje van tennis kan zien en genieten!

Vorige zondag heb ik een paar fotos gemaakt. Om jullie te laten zien wat ik sinds een paar jaren al zie, als ik naast een tennisbaan zit (maar ook voor mij-ik houd van foto maken). Ik klaag niet, ik hou van die tijd. Even rusten, niets doen, geen werk, geen boodschappen, gewoon genieten. Ik hoef alleen mijn hoofd van links naar rechts naar links ... Misschien moet ik proberen alleen de ogen te bewegen! Dit zou een goede oefening zijn voor mijn oogspieren! hahaha! Zo'n oefening doen we toch met yoga!

Hier dus, fotos van zondag. Dikke tas van Floyd (nog steeds groter dan Floyd!), de banen, het net, de punten en natuurlijk de ballen!



Ja, ik weet het: jullie willen ook Floyd zien! Het probleem is dat Floyd te veel beweegt! Ik heb al honderden fotos gemaakt van hem en het gaat altijd mis!!! Deze keer heb ik toch een paar relatief "mooie" gemaakt! Laat het zo zeggen dat ik die "flou artistique" express gedaan heb! hahaha!




















En nu als hij niet speelt (makkie!)












Willen jullie ook Floyd in beweging zien? Hier komt het! Federer (Floyd's "heroe") moet oppassen. Over een paar jaren, gaat Floyd tegen hem (of met hem?) spelen! hahaha.



Nou dat was het voor vandaag/vanavond. Morgen is het weekend! Heerlijk. Lekker rusten, koken, lezen, puzzelen, wandelen, kunstschaatsen kijken, etc. En ook de fotos van Rachel's kamp brengen en halen. Jullie krijgen dus meer verhalen :-) Fijn weekend! -Valerie

3 comments:

Anonymous said...

N'y a-t-il pas une position "enfants et animaux" ou une position "sport" sur votre appareil photo ??? Parce que, effectivement, comme on s'en rend bien compte sur la video, Floyd n'arrête pas de bouger...
Bisous.
Sophie.

Anonymous said...

J'ai hâte de réserver ma place pour Rolland-Garros ! Caroline

Anonymous said...

Wat goed Floyd!! Super! We hebben het filmpje al een paar keer gezien. Ga zo door! ruby