Monday, March 17, 2008

Hier zijn we weer!

Hallo allemaal. Ja, ik weet dat iedereen meer verhalen van ons wil lezen. We leven nog hoor! Alleen hebben we het een beetje druk, en als het niet druk is, zijn we een beetje lui! Ik ben soms gewoon te moe 's avonds om iets te schrijven!!! Maar goed, vandaag kreeg ik een email van Helma (een collega van Nederland) die zei dat ze elke dag toch bleef kijken of we iets nieuws hadden geschreven! Vanavond ga ik dus het weer oppakken en weer iets vertellen. LOL :-)

Gisteren was het zover! Het was lente! Ja, rond 3 graden buiten in de zon, rond 10 graden in de auto en dus was de hele familie Penners lekker in T-shirt, een ijsje aan het eten. We zijn gisteren naar onze buurstaat Wisconsin gereden. Eerst natuurlijk door Minneapolis downtown (hier de eerste plaatjes voor jullie),



boven de Mississippi die eindelijk niet meer bevroren is, en door St Paul.








Direkt daarna waren we in Wisconsin Staat. Het was mooi weer "gras" te zien. Ok, het was niet helemaal groen, meer geel van kleur maar goed het was gras! In een paar weken gaat het weer groen worden (hoop ik :-).
Hier een paar plaatjes van onze weg. Geen speciale weg, maar het was gewoon leuk om eventjes weg van Minneapolis te zijn, iets anders te zien en alles onder een stralende blauwe hemel. Heerlijk.










Hier ook een paar fotos van boederijen die langs de weg overal te zien zijn. Terwijl ik zei dat ik die boederijen heel mooi vond, zei Rachel dat ze alle deze boederijen heel lelijk vond!!!! Ja, mensen, gewoon moeder/dochter conflicten zoals altijd! hahaha! Het maakt me niets uit. Ik vind deze boederijen gewoon mooi! Toch zou ik niet in zoiets willen wonen! Het lijkt me koud van binnen! Naast de boederijen waren al koeien die buiten waren. Ja, met 3 graden en een flinke zon konden ze al naar buiten! Floyd was heel blij eindelijk weer een koe in een wei te zien! Het klopt dat we sinds maanden geen dieren hebben gezien behalve eekhoorntjes!!!










Natuurlijk hebben we ook een foto van een vrachtauto gemaakt. Die zijn zo "incredibly" groot hier! Kijk eens! En wat denken jullie dat op de vrachtauto is geschreven (in het klein op de deur)? California! Ja, toeval bestaat niet! Het blijft ons volgen! hahaha! Misschien gaan we een dag in een van deze vrachtauto naar California rijden! Lijkt me ook leuk :-)










Na ca. 1 uur rijden, zijn we bij een State Park gestopt, hebben we $10 dollars betaald (ja, duur hoor) en dan mochten we door het Park wandelen. Er waren watervallen te zien. Heerlijk zo buiten te wandelen, lekker in het "pratsch" lopen (kan niet anders, na 3 maanden sneeuw en plotseling een warme zon!), vogels te zien, te horen zingen, een riviertje te volgen en na een mooie wandeling bij de watervallen aan te komen! Die waren relatief mooi, van beneden en van boven. 242 trappen hoger (jullie horen de kinderen al! "ik heb buikpijn", "ik kan niet meer", "ik wil naar beneden" etc etc) was het zonnetje veel warmer :-)




Een paar ontzettend mooie bomen gezien. Later weer in de auto was iedereen lekker moe en happy! Een geweldig zondag. We hadden echt zin in zomer, zee, strand, picnic en vakantie! ...

Vanmorgen was het heel anders....:-( Niet te geloven! Alles was weer wit! Het had het hele nacht gesneeuwd... grrrrr.... Gelukkig is het niet te koud buiten, het sneeuwt alleen maar in plaats van regen zoals in Nederland! Nou, goed dan moeten we weer een beetje wachten voordat we onze zomerkleren aan kunnen doen...

Anders ben ik (zoals Paul het al vermeld heeft) voor de eerste keer naar de kapper! Na 3 maanden van elektrische haren (met het koude weer) wilde ik naar de kapper! Ik vind het altijd heel moeilijk naar een nieuwe kapper te gaan zoeken. Ik weet nog toen ik in Nederland kwam, had ik een in Heerlen geprobeert, een paar in Sittard, om eindelijk mijn ideale kapper in onze dorp te vinden! Deze keer ben ik dus direkt naar een kapper in onze straat (2 blocs verder en naast de school van de kinderen) gegaan. Direkt de goede! Eerst kreeg ik een hoofdmassage, dan een schouder massage! Hehehehe! Dit was heel lekker! Misschien moeten ze ook in Nederland met een massage beginnen! Helaas konden ze de haren van Floyd niet knippen (het moest door een speciale kinderkapper gebeuren, die op die dag niet aanwezig was). Ik heb dus een andere kapper gevraagt, of ze de haren van mijn zoon wilden knippen. Op die dag konden ze ook niet, en ze konden me niet vertellen wanneer ze het konden omdat ze aparte afspraakboeken hadden. Ik keek verbaasd en zei gewoon dat het niet mijn probleem was als ze twee aparte boeken hadden. Wat me interesseerde was of ze de haren van mijn zoon wilden knippen of niet! Een ging toch dan in zijn elektronische boek kijken en ik kon dan eindelijk een afspraak voor komende woensdag hebben! Soms reageerden mensen een beetje raar!!!! Maar goed, misschien is het een kwestie van wennen...

Op mijn werk gaat het nog steeds goed. Ik heb het echt naar mijn zin. Morgen wordt het druk voor mij. Ik moet namelijk met een interne klant een laatste blik op ca. 50 dokumenten geven en mijn akkoord geven voordat het naar de printer gaat! Ben benieuwd! Hopelijk zie ik niet te veel fouten die we op het laatste moment moeten corrigeren! Ik heb heel leuke kontakt met nieuwe collegas in Europa. Sommige emailen 's middags naar ons. Dit betekent dat ze 's avonds/'s nachts nog werken! Een paar dagen geleden was ik rond 23:00 u thuis ook aan het werken, toen kreeg ik direkt antwoorden van 1 kollega en dan van een klant die ook thuis aan het werken waren! We zijn gewoon gek allemaal!

Nog een week en dan gaat Rachel op kamp met haar klas. Ze is heel blij en kan niet meer wachten. Ik ben benieuwd wat ze daar gaan doen. Op onze papieren staat dat het weer daar boven (naast de Lake superior) het weer van Minneapolis van 4 weken geleden is. Ik denk dat dit betekent dat ze of redelijk mooi weer kan krijgen of met -40 graad gaat vriezen :-)) We gaan gewoon veel in haar koffer zetten, van alles en nog wat zodat ze het niet koud krijgt!!!

Wat Floyd betreft, heeft hij eindelijk weer een soort rytme met zijn tennis gevonden. 5 dagen achter elkaar in de week (2 dagen dus zonder tennis maar met dan voetjestraining). Hij speelt nog steeds met veel plezier, zou graag veel meer willen tennissen, trainen, wedstrijd spelen etc.

Dat was het voor vandaag. Ik geniet nog steeds van Amerika (ook met het stomme weer zoals vandaag). Het lijk nog soms "unreal" hier te zijn, als ik een amerikaanse vlag of gewoon de radio hoor, als ik boodschappen ga doen, etc. Maar het is waar. Wij zijn in Amerika. We hebben een stuk van onze droom waar gemaakt. We kunnen niet klagen. Het is gewoon fantastisch hier te zijn. Ik hou echt van Amerika. Ik weet niet waarom. Ik voel me gewoon thuis en goed. Natuurlijk voelde ik me ook thuis in Nederland. Ik denk dat ik gewoon een "wereldmens" ben. Ik kan me overal thuis voelen. Het is praktisch en heerlijk! -Valerie.

No comments: