Tuesday, January 29, 2008

Waar is de lente???

Ongelooflijk! En we dachten dat de lente bijna hier was. Nou, mijn collegas hadden gisteren een beetje gelachen toen ik zei dat het bijna de lente was... "Wacht even, zeggen ze, de winter is nog niet weg".

Vanmorgen was het -20 toen we naar school moesten...

Vanmiddag -30 gevoelstemperatuur ! Dan moest Paul met de auto de kinderen halen.

Vanavond, -36 gevoelstemperatuur toen ik naar huis ging!.... Omdat ik met een collega carpool, hebben we tot de auto gerennt want met zo'n kou ga je niet tijd nemen. In de auto kon ik nauwelijks ademen.

Net is Paul met Daisy gaan "wandelen". Niet meer dan 2 seconden want er is nu een gevoelstemperatuur (een zeer koude wind) van -39!!!!

Brrrrr. Wat een weer jongens. Ik hou echt van kou en sneeuw en winter maar nu ook van zon, warmte en zomer ! hahaha!

Rachel had voor het eerste vandaag vioolles. Geen echte les maar meer een introductie. Ze gaat volgende week beginnen, krijgt een viool voor haar alleen die ze naar huis kan brengen om te oefenen. Nou ze was vanavond zoooooooooooo blij! Eindelijk ook een droom realiseeren! Een instrument en nog wel een viool!!! Echt top voor Rachel. Maar ja, viool spelen met een muts, handschoenen en een sjaal, dat zou ik niet willen proberen!
Nee hoor, ze zal lekker binnen thuis oefenen. Ik heb altijd gehoord dat een beginner heel veel maanden nodig heeft om iets anders dan "lawaai" te kunnen spelen. Wij horen het wel (en onze buren ook trouwens, maar dat weten ze nog niet! hahaha).

Nu ga ik weer snel onder mijn SuperDeLuxe slaapzaak. Ja, die hebben we nog nodig en als het zo gaat, moeten we snel nieuwe kopen die nog warmer zijn. Aan de ene kant vind ik het toch te extreem koud, aan de andere kant ben ik blij dit mee te maken. En nog geen probleem gehad met het opstaarten van de auto 's morgens (mijn Renault 5 wilde in Nederland al met 0 graad niet starten!) en nog geen ijs op de ramen van de autos. We drinken ook heel veel water overdag (het is heel droog) en we moeten niet onze fles in de auto 's nachts vergeten, anders hebben we de volgende dag alleen maar een ijsklont... We hebben al een keer 3 gevroren flessen gehad... hahaha! Langzaam leren we de lessen hier...

Warme groeten aan iedereen. -Valerie

No comments: