Sunday, February 3, 2008

Fotos :-)

Ja, ik weet het. Jullie willen graag fotos van ons zien. Om te kunnen kijken of we nog allemaal met zo'n weer en in de US leven :-)

Nou ik heb voor jullie heeeeeel veel fotos gedaan. Dus nu gewoon genieten!

Eerst de school van Rachel en Floyd: een hele leuke school, met heel veel activiteiten. Vorige week gingen de grote kinderen (ca. 13-14 jaar) snowboarden. Rachel gaat deze komende week elke dag zwemmen. Later in Februari gaat Rachel een dag skieen etc etc.









En natuurlijk moeten we ons goed aankleden om naar school te gaan. Vorige week schreef ik hoe koud het was. We hadden 3 dagen lang de kinderen met de auto naar school gebracht. Die waren natuurlijk heel blij maar we hebben gelukkig nu een soort "regel". Under -20 celcius gaan we met de auto, boven -20 lopen we :-) Ja, mensen, we moeten gewoon stricte regels in huis hebben, anders gaat het mis met die twee! hahaha!
Zo ziet Rachel eruit als ze naar school gaat! Herkent haar fanclub haar nog?

Op school gaan ze eerst ontbijt halen. Nou ik moet toegeven dat het niet zo makkelijk is. Met de snowboots lopen, met de handschoenen een fruit, drank en cake pakken en nog een code op een apparaat typen!!! Daarna met alles in je handen (en dan heb jij ook nog jouw muts, want binnen is veel te warm met een muts op je hoofd) moet je naar je klas. Rachel is gelukkig direkt in haar klas, Floyd moet nog naar de 2e verdieping! Als je helemaal boven bent, ben je dus moe voor de hele ochtend ! hahaha! Dit ga ik niet aan Floyd vertellen, maar zou ik hem zijn, zou ik dan lekker in de klas in slaap vallen :-)
Dan moet ik weer naar huis (ja, ook lopen en zonder te vallen als dit kan want het glijdt overal ontzettend veel). Daarna breng Paul me naar een collega met wie ik 's morgens en 's avonds carpool. Met die collega praat ik Frans in de auto. Hij heeft 1 jaar in Toulouse gebracht en wil graag weer zijn Frans opfrissen. Tegen franse lessen in de auto, carpool ik met hem voor niks. Nou, dit doe ik graag hoor. Omdat hij heel goed frans kan, kunnen we over alles praten en hoef ik niet te veel vervellende vragen over de franse grammatica beantwoorden! hahaha!
Elke dag moet ik over de Mississippi rijden. Die beroemde Mississippi rivier. Na de Missouri rivier is de Mississippi de langste rivier (3766 km lang) van Noord-Amerika. Die stroomt door of langs 10 staten en komt uit in de Golf van Mexico. De Mississippi begint in Noord-Minnesota en bij Minneapolis komen er de eerste zijrivieren bij. Dan wordt het dus steeds groter en breder. Hier een paar fotos. Ik ga zeker de komende maanden veel van deze rivier maken. Het is gewoon een rivier die altijd iets voor mij betekende. Ik weet niet waarom maar ik ben heel blij en trots die te zien.
En hier een foto van downtown Minneapolis. Ook mooi. Ik hou ook van skyscrapers. Dit is voor mij echt Amerika. Ondanks het feit dat ik in de natuur wil wonen, vind ik zo'n downtown altijd geweldig te zien. Zo groot is het niet maar toch indrukwekkend.
Wat nog? Oh ja, dit is ook Amerika: twee keer per maand kunnen we ons oud papier, plastic, glas etc, buiten plaatsen. Nou vorige week hebben we heel veel buiten gedaan omdat we het een paar weken achter elkaar niet gedaan hadden. Ook omdat we twee buros bij Ikea gekocht hadden, waren er veel cartoons. En omdat we veel van onze lekkere soep gegeten hadden, hadden we ook heeeeel veel blikken. Nou gisteren kregen we een brief, om te zeggen dat ze onze spullen graag verder gaan halen ALS we het goed doen, namelijk alle papieren in een papiertas (maar geen eierendos, geen pizzados, geen bevrogen etensdoos). Een hele lijst met wat en hoe en nog wat. Pffffffff...... Die is Amerika. Rules are rules and you have to follow them... Een collega van mij had deze week door het rood gelopen (niet gereden maar gelopen). De politie wilden hem een boete van 175 dollars geven !!! Nou dan moet ik ook echt oppassen, want door het rood lopen is mijn franse specialiteit!!! RePffffffff :-(
Hier een foto van Paul die naar het postkantoor gaat! hahaha! Lekker lui die Amerikaans.... En lui zijn we blijkbaar ook aan het worden!!!
En hier een foto van onze brievenbus thuis. Ja, die is zooooo klein dat we ons pakketje niet eruit kregen. En wat was het pakketje? Onze cheques van de bank!!! Nog meer verhalen komen zeker met die stomme cheques. Maar goed, we proberen zo min mogelijk die te gebruiken!









En als het niet meer past, dan laat de postman de brieven naast de brievenbus leggen. Dan kan je later tussen alle brieven kijken wat voor jou is!
Allez, ik schreef nog een paar zinnen voordat ik naar bed ga (het is alweer half 1 's morgen!). Om deze keer iets voor de fanclub van Daisy te schrijven. Het gaat goed met Daisy. Ze houdt ontzettend veel van wandelen (wij iets minder als het koud is!!!). Vandaag ben ik met Rachel en Floyd naar en op een meer vlakbij ons appartement gaan wandelen. Heerlijk weer. Omdat ik mijn huissleutel kwijt was en Paul bij de gym was, moest Rachel thuis blijven. Later in de middag, ben ik weer gegaan, deze keer met Rachel.
Eerst 10 minuten lopen. Heerlijke straat, breed, met veel bomen. Daarna vlakbij het meer aan het vallen en dan op het meer aan het rennen.







Later met Rachel. Echt een gevoel van de NoordPool :-)


Hier nog een paar fotos van Daisy. Zoals jullie het kunnen zien, doet ze het prima....
Dit was het voor vandaag! Groetjes aan iedereen vanuit the North. -Valerie

1 comment:

Anonymous said...

Hallo allemaal,
Leuke foto's weer! Nu kunnen we zien waar Rachel en Floyd naar school gaan. Zo te zien is Daisy aan een tweede leven begonnen. En dan de Mississippi... Mooi hoor! Fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie. Wij vieren nu carnaval en vinden het met zes graden (boven nul) al heel koud als we op de markt staan! Benjamin is een piraat. Ik zal wat foto's sturen.
Groetjes van Ruby Doei!