Saturday, February 9, 2008

wit en koud

Het wordt een beetje altijd hetzelfde hier! Koud en wit of wit en koud! Vanmorgen was het flink aan het sneeuwen. Het was natuurlijk hartstikke mooi. Ik heb altijd het gevoel dat ik op wintervakantie ben! Lange vakantie zeg!
Hier twee fotos van onze straat vanuit onze huis.









Iets later kwamen mensen het ijs op de stoep wegtehalen. Om iets schoon te maken, komen ze met 10 mannen samen. Waarom weet ik niet, misschien om sneller klaar te zijn en weer in de auto te stappen! hahah! Ja, het is niet leuk hier in de winter als jij buiten moet werken! Ik heb stiekem een foto van hun gemaakt (mijn fototoestel is altijd klaar!). Zo te zien doen een paar mensen niks maar zo was het niet. Iedereen had zijn/haar taak en het was een echte teamwork!


Jullie willen natuurlijk ook weten hoe Rachel viool speelt! Zoals beloofd, heb ik een filmpje gedaan zodat jullie haar kunnen horen. Over een paar weken zal ik weer een hier plaatsen. Ik hoop dat ze flink gaat oefenen want zo makkelijk is het niet. Voor de mensen die ons niet kennen, zijn we toch een beetje een muzikale familie. Van beide kanten. Paul speelt graag de gitaar en harmonium en ik speel(de) graag piano. Veel familieleden spelen instrumenten (voor het plezier) zoals Jeanny die ons net een mooie foto heeft gestuurd van haar nieuwe instrument. Rachel en Floyd hebben deze foto zo mooi gevonden dat we het geprint hebben. Kijk eens. Hier is Jeanny met haar "bijna zo groot als haar" instrument! Gelukkig is de viool van Rachel kleiner!

Hier dus een filmpje van Rachel. Zoals jullie het kunnen horen, speelt Rachel al in een orchestra ! hahaha!




Morgen komen meer fotos. We hebben namelijk flink boodschappen gedaan en zijn lekker buiten geweest. Helaas was het ontzettend koud met een flinke koude wind die de temperatuur naar beneden bracht. Het is nu weer rond -40 als gevoeltemperatuur! Brrrrrr... Lekker binnen blijven met een kopje thee en vroeg naar bed!!! -Valerie

2 comments:

Sjoerd@Le Petit Pauliat said...

Geweldig Rachel!!! We hebben hier met z'n viertjes naar je concert geluisterd. Het klinkt al heel mooi. Zet maar regelmatig mooie filmpjes op jullie weblog dan kunnen wij hier meegenieten. Solliciteer alvast maar bij Andre Rieu ha, ha. Groetjes uit La Douce France.

Anonymous said...

Famille de musiciens ??? C'est un don qui n'a pas touché tout le monde de la même façon. Yvon voulait que je joue, à la flute à bec, la partie qui revient en principe à la clarinette qu'il devrait accompagner à la prochaine audition... Mais il fallait transposer, (et donc je devais lire les notes et jouer chaque fois une note en-dessous, sans oublier les si et les mi bémol). Le croyez-vous ? Je n'y suis pas arrivée... C'est vous dire si je suis nulle en musique.
Et dire que Rachel est déjà accompagnée par tout un orchestre ! C'est un début très prometteur !
Bisous.
Sophie.