Saturday, February 16, 2008

Een drukke week!

Deze week was echt druk! Vorige weekend was het flink koud zoals ik het gemeldt had. Gelukkig was het dinsdag iets warmer want Rachel ging met haar klas skiien. Ze vond het heerlijk. Eerst met een amerikaanse schoolbus (dit betekent in een "bibbelendebus" proberen te zitten!), dan een ski-les van ca. 3 uren voor iedereen en daarna lekker terug naar school, om eindelijk alleen nog maar naar huis te gaan!! Wat een leven! Ik had iets lekkers gegeven maar Rachel had het niet gegeten omdat ze toch liever geen pauze wilde nemen en meer tijd te hebben om te skiien!!! Nou zeg! Volgende keer neem ik het naar Medtronic, want pauze heb ik zeker!

Donderdag was het, zoals jullie het ook weten, Valentijn's dag. We hadden van beide juffies een lijst van alle namen van de kinderen van de klassen gekregen en wisten dat we iets voor iedereen moesten doen. Nou niet echt moesten, want verplicht was het niet. Ik kon me voorstellen dat Rachel en Floyd niet de enige wilden zijn, die niets hadden genomen. We hadden dus 62 kaarten klaar gemaakt! 31 voor Rachel en 31 voor Floyd! Lekker, op 31 kaarten jouw naam en een andere naam te moeten schrijven! Tot mijn verbazing heeft Floyd alle zijne kaarten in een avond klaar gemaakt. Zonder te zeuren, zonder te stressen dat hij niet goed kon schrijven, etc. Het ging prima en relatief snel!

Op Valentijn's dag had iedereen een tas (de dag vantevoren op school zelfgemaakt) en iedereen kon zijn kaartjes in de tassen van de anderen leggen (laten vallen!). De anderen hadden niet alleen kaartjes maar ook veel snoep, lollies etc... "Eindelijk snoep", hebben zeker Rachel en Floyd gedacht! Hier een paar fotos van Floyd's spulletjes.












Een meisje had iets heel leuk geschreven. Een soort gedicht, met zinnetjes die met alle letters van Floyd begonnen. Echt leuk.

Intussen moest Floyd een paar keer tennissen natuurlijk en flink thuis zijn voet-oefeningen doen want Zaterdag (vandaag dus) ging hij zijn eerste trainingsdag van de USTA krijgen.

Vandaag dus ging Floyd met Paul naar zijn USTA training. Intussen ben ik met Rachel gaan wandelen (met Daisy natuurlijk, en de slee die we deze week gevonden hadden). Rachel had echt veel lol met de slee. We zijn weer naar het meer naast ons geweest. Het was heerlijk. De zon scheen en het was "bijna" warm. Ik had weer het gevoel op vakantie te zijn (tja, ik hoef eindelijk nooit vakantie te nemen want ik voel me altijd op vakantie!), sneeuw, slee, zon...
















Rachel heeft ook iets voor jullie allemaal geschreven! We hebben het een paar keer moeten doen, want Daisy vond het leuk om het weg te doen :-( ....stomme hond!!!!....

En ook nog een engel voor jullie gemaakt!










Na 1u.30 wandelen zijn we terug naar huis gegaan om nog een haapje te eten, want vanmiddag hadden we nog iets op onze programma, namelijk te gaan zwemmen. Floyd moest 6 uren tennissen vandaag en we wilden ook iets doen voordat we hem moesten halen. Paul ging rennen en we zwemmen.

Op de weg heb ik ook voor jullie nog een paar fotos gemaakt van een ski plek! Een kleine heuvel en hop dit wordt een ski-resort! hahaha! En vanavond was het ook heel mooi met licht overaal!











Ik heb nog veel fotos voor jullie maar het wordt weer laat vanavond dus die bewaar ik voor een andere keer.

Toch nog eentje van "onze" vlag, die altijd rustig in de lucht staat/vliegt. En altijd hetzelfde gevoel van vrijheid en van rust! Ik heb veel van vandaag genoten, tijd genommen om de seconden te voelen, niet in het verleden en niet in het toekomst te ademen maar in het nu. Heerlijk. Ik hou van deze dagen! -Valerie


5 comments:

Anonymous said...

liefs uit sittard!

Anonymous said...

Ici, on commence à affuter les skis... Les enfants sont en vacances, et moi, je travaille jusqu'à mercredi soir. On part au ski vendredi matin.
Bisous.

Anonymous said...

@Sophie: bonnes vacances de ski! Vive la neige! :-)
Valerie

Anonymous said...

Hallo Rachel, floyd, Valerie en Paul,
Omdat we benieuwd zijn hoe het jullie in de States vergaat, lezen we regelmatig met veel plezier jullie blog. Vooral het vioolfilmpje van Rachel vonden de jongens erg geinig. Fijn om te lezen dat het zo goed gaat. Wij krijgen al de bibbers als we lezen hoe koud het bij jullie is.
groet, Jules, Job, Jonas, Jesse, Ellen en Marc

Anonymous said...

@Ellen, Marc, J,J,J &J :-)
Hoe gaat het met jullie? Leuk te zien dat zoveel mensen ons volgen!
Veel lieve groetjes vanuit Minneapolis - Valerie