Thursday, January 3, 2008

2de dag bij Medtronic al!

Vandaag was mijn tweede werkdag bij Medtronic. Gisteren heb ik een warm welkom gekregen van mijn nieuwe baas en collegas. Gelukkig was het een warm welkom want buiten was het de koudste dag van deze winter. -20 graden + wind dus rond -28... Iedereen was blijkbaar half bevroren, ook mensen van Minneapolis. Zoveel directe collegas heb ik niet zoals in Nederland, rond 7-8 mensen in totaal dus lekker gezellig. Een echte teamspirit, mensen vol humor en heel vriendelijk. Ik heb gisteren niet zo veel gedaan, zonder telefoon en computer (nou wel een laptop maar die werkte niet). Een relatief rustige dag. Wat goed is, is dat ik het bedrijf (Medtronic) goed ken en de vertaalwereld ook. Het is dus geen chinees voor mij en dat geeft veel meer plezier om zo te beginnen.

Vandaag was het weer lekker rustig. Nou rustig. Ik kon inloggen en mijn emails kijken. In Nederland hadden ze (hadden jullie als mensen van TLi dit lezen) me op hun distributielijst gelaten. Ik heb dus de laatste 3 weken alle emails gekregen. Dit betekende 311 nieuwe emails vanmorgen! Had ik tenminste iets te doen :-) Ik heb alle emails goed gelezen, een paar bewaard om die later verder te lezen en de rest weggedaan. Die hoef ik niet meer. Ik hoop dat ze me snel uit de lijsten doen, anders gaat het niet haalbar zijn, emails van beide kanten!

Vandaag heeft een collega me veel uitgelegd. Omdat ik in Nederland bijna hetzelfde deed, was het makkelijk om te begrijpen. Ik heb ook veel gelezen, een paar emails teruggestuurd. Alles is weer op zijn plek. Ik heb nu zin om met "echt" werk te beginnen en zal blij zijn als ik mijn eerste projekt krijg. Morgen gaat niet veel gebeuren denk ik. Volgende week heb ik 3 dagen training dus ook nog geen projekt in beeld.

Het enigste wat minder leuk is, is vroeg naar bed te moeten gaan. Anders kan ik 's morgens vroeg niet opstaan. Dat weet ik al! Niet zeuren. Ik heb net 3 weken vrij gehad dus nu gewoon werken.

Voor diegene die zich afvragen of onze auto 's morgens goed start als het -20 graad is: ja het start prima en meteen. Geen last van en we hebben geen garage. Wat leuk is, is dat ook bij zo'n koud weer de ramen van de autos schoon blijven en geen ijs hebben! In Nederland heb je meteen 5 cm ijs op de auto met -1 graad. Hier helemaal niets. Blijkbaar is de vochtigheid veel minder. Dit kan je ook voelen, want mijn haren zijn konstant vol met elektriciteit! Hetzelfde verhaal voor Rachel. Floyd heeft geen last van en Paul ook niet! hahaha! Ook lastig voor de dames! Of je doet een muts op en ziet stom uit of niet en je hebt het koud :-( - Heren zien altijd stom uit met of zonder muts dus geen probleem voor hun ! hahaha!


Toen ik gisteren ging werken, gingen Paul, Rachel en Floyd lekker boodschappen doen! Om wat te kopen??? Schaatsen natuurlijk. Dit moeten we echt doen hier! En dus vandaag, terwijl mama lekker aan het werken was, gingen ze schaatsen. Ja, wat willen ze meer? School??? Liever met papa gaan schaatsen... En dat kan je overaal doen, op alle meertjes! En nog gratis... (lekker nederlanders blijven...)

Hier is Katharina Witt...




En daar Sven Kramer...




Het ging nog niet perfekt maar het was alleen de eerste dag!



Heerlijk toch?


Nog een dagje en dan lekker 2 dagen vrij. Slapen, rusten, eten, huizen kijken, SRF. Lekker van het leven in Amerika genieten :-) - Valerie

5 comments:

Anonymous said...

hi rachel met nia hoe is het daar?? beval je je het ?? ik zie dat je buiten in de natuur kun schaatsen wat heerlijk om te zien marre is zeker koud hé hier gaan we ook schaatsen maar niet in het natuur maar in mariarade ook leuk met muziekjes en zo
hier is koud veel wind vreselijk
maar tot zo ver is mijn bericht ik scrijft wel nog wel op straks
groetjes voor je familie van ons
nia & fam from holland

Anonymous said...

Wat een leuke foto's van rachel en Floyd! Van Jeanny kreeg oma een hele mooie foto van jullie 2 met een kerstmuts op! We genieten van deze schaatsverhalen! GOOD LUCK en fijn weekend voor alle5!

Anonymous said...

J'aimerais bien une photo de Valérie avec un beau chapeau... As-tu un chapeau canadien... ou une tuque ?
Meilleurs voeux de la part des zèbres, des éléphants, des girafes, des lions, des gazelles, des hippopotames, des rhinocéros, des buffles et de tous les gnous que nous avons rencontrés.
Bisous.

Tim said...

hey rachel hoe is het in amerika aan het schaatsen zie ik ik
dat kan je hier niet zeggen
hier ligt eigenlijk nergens ijs
het is hier wel koud
oh ja en een gelukkig nieuwjaar :P

bye en de groeten aan floyd en je ouders

Sanne said...

Hallo Rachel,

Het vorige berichtje onder de naam Tim over het schaatsen is ook van mij. Ik heb nu een eigen account.
groetjes,
Sanne