Sunday, January 27, 2008

Alweer druk, druk, druk...

Hallo allemaal,



Ik weet het, we hebben sinds een paar dagen niks meer geschreven op onze blog. We hebben het gewoon ontzettend druk :-) Dus alleen een korte bericht vandaag.



Het gaat heeeeeel goed met ons. We voelen ons heerlijk hier in de US. Afgelopen week was het echter veel te koud. Bijna -30 de hele week!!! Dan heb jij geen zin naar de ouderavond te gaan (maar goed, dat moest!), geen zin 's morgens naar school te lopen (maar dat moest ook en dan waren we op school echt wakker!!), geen zin om met Daisy 's avonds te gaan wandelen (maar...)... Dan vraag je je af, waar je beland bent!



Maar...... vandaag was het ontzettend warm! 5 graad boven Celcius! Ongelooflijk! Heerlijk. Eindelijk kon je de lucht ruiken (ja, dan merk je dat je niets ruikt als het -30 is), de vogels zingen weer (ik weet nog steeds niet hoe ze overleven met zo'n kou). Het was gewoon LENTE!!!!

Helaas heb ik het niet alleen druk. De batterijen van onze fototoestel zijn leeg dus ik kan ook nu geen foto plaatsen. Ik had een paar mooie gemaakt en willen maken maar goed, dan moeten jullie nog een paar dagen wachten.



Het gaat ook heel goed met Rachel en Floyd. Allebei zijn ze blij naar school te gaan. Rachel had flink huiswerk met rekenen gekregen voor het weekend. Zij heeft alles mooi gedaan, met plezier en zonder te zeuren! Ik was echt verbaasd! En zo makkelijk was het ook niet, met de "radius, circonference, perimeter, exponent en pie (3,14)"! Zoiets had ze nog niet geleerd op school in Nederland dus het was allemaal nieuw voor haar maar ze heeft het heel snel begrepen en vondt het leuk en interessant. Gelukkig. Gisteren ben ik naar de biblioteek gegaan om boeken te lenen. Vanavond hebben we al 2 gelezen.



Rachel doet heel veel met haar klas. Er zijn veel optredens, ze gaan volgende week elke dag zwemmen, een dag gaan ze ook skieen en eind Maart maken ze een kamp van drie dagen vlakbij de Lake Superior. Vorige week had ze haar eerste tekenles gekregen (buiten de schooltijd), morgen begint de Irishdance les! We hebben ook gehoord dat er mogelijkheden waren om een instrument te spelen tijdens de schooltijd en gaan deze week kijken welke instrument Rachel zou kunnen beginnen.

Wat Floyd betreft, is natuurlijk tennis zijn eerste keuze (we hebben namelijk ook vorige week de Australian Open op televisie goed kunnen volgen, ook als het iets laat 's nachts voor ons was). Hij traint veel met Paul en heeft een eerste prive les vorige week gehad. Dit moet want tijdens de groeptraining doen ze gewoon weinig aan techniek. De eerste reactie van Floyd na zijn eerste prive les was: Mam, dit is echt top training! Tja, het moet ook als je een uur bezig ben met een toptrainer die alleen naar jou kijkt!!!



Op mijn werk gaat het ook heel goed. Het team is klein en leuk. Mensen zijn heel vriendelijk, altijd klaar om me te helpen. Een van mijn nieuwe kollegas is een schattige japaanse vrouw, Yuko. We eten allemaal samen rond 12:00 en ik ga zeker in een paar maanden ook met stokjes kunnen eten! Yuko komt met haar lunch in een japans "boterham doosje", alleen is er geen boterham daarin maar aparte doosjes met fruit, vis, rijst, etc. En ze eet alles en alleen met stokjes! Leuk te zien. Ik zou 3 uren nodig hebben om zo te eten!



Het amerikaanse volk hier in Minneapolis is heel vriendelijk. We voelen ons echt goed hier en zijn heel dankbaar eindelijk onze droom te kunnen realiseeren. Nog niet California maar toch leuk. Jij voelt je geen buitenlander. Jij bent altijd welcome. Mensen willen altijd helpen (als je 3 minuten naast de kaas in het supermarkt blijft kijken, komt iemand vragen of hij/zij kan helpen!). Wat kaast betreft, is het hier helaas geen kaasland. Franse en nederlandse kaas is heel duur (1 kleine stuk gouda voor 17 dollars!!) en de italiaanse kaas (Ik moest absoluut weer mozarella eten) smaakt naar niks en drie keer niks!!! :-(



Zo, dit was mijn korte bericht!!!! Als ik begin, kan ik niet stoppen! De volgende dagen ga ik niets schrijven want we moeten voor eind januari onze 4e kwartal betalen voor 2007 dus ik moet alles rekenen en klaar maken. Waarom ik altijd op het laatste moment wacht om dit te doen weet ik niet maar goed, morgen en overmorgen ga ik dus flink bezig zijn. Daarna, kan ik weer batterijen kopen, fotos plaatsen en nieuws schrijven. - Valerie

4 comments:

Anonymous said...

Wonderfull to see you in a so large country.
We wish you a great year, with a lot of happiness and full of discoveries.
Klaus has always two lifes : one in Maastricht in Medtronic, and another here in Lyon. May be 2008 will be also a year of change for us ?
I dont understand so well Dutch, but you look like very happy in a lot of snow and quite in the american way of life. I went to States two years ago, and I love this country and all it's meaning.

Keep on well

A bientôt

Jacqueline et Klaus

Unknown said...

Hallo,

Fijn om te lezen dat het zo goed met jullie gaat!
Hier gaat alles ook prima, Yonne is bijna een kilo zwaarder geworden sinds haar geboorte en 3,5 cm groter! Finn is ook al redelijk gewend aan zijn zusje.
We sturen snel weer een paar foto's naar jullie mailadres...

Liefs,
Tom, Sandra, Finn en Yonne

Anonymous said...

Chez nous, ce n'est pas parce qu'il fait trop froid qu'on ne va pas au collège, mais plutôt parce qu'il n'y a pas de prof... Tanguy n'a plus rien à faire ou presque, en ce moment. En particulier, il n'a plus de prof d'anglais. C'est un problème, non ???
On mange du fromage en pensant à vous !
Et on fait du feu aussi, parce qu'il fait à nouveau froid.
Comment avance votre recherche de maison ?
Bisous.

Anonymous said...

@Klaus: Nice to hear from you. How are you doing? Stick to your goal and your dreams and live them! That's just great. Never give up! It's great to be in the US. We always felt good and at home before and it is the same now (even with this freezing cold weather).
Keep in touch and take care.
@Sandra and Cie: Wat een leuke baby jullie hebben zeg. We hebben de fotos goed ontvangen. Yonne is precies haar mama en Finn zijn papa! Goed gedaan!!!
@Sophie: Meme avec ce froid nous allons a l'ecole dis-donc! C'est juste quand il y a une tempete que les ecoles ferment! Pas lorsqu'il faut -40 comme maintenant! Au moins les virus, microbes et autres ne resistent pas ! hahaha!
Bisous
Valerie