Thursday, December 18, 2008

Celine Dion


Om 7:00 vanavond, was het zover... Ik zei goede nacht tegen Paul, Rachel en Floyd en ging weg.

Richting Downtown, TargetCenter, naar het concert van Celine Dion!

Ja, jongens, Sinterklas had dit jaar het best idee ever: een ticket voor mij alleen, voor een avond met een voce, die van Celine Dion. Ik hou heel veel van Celine, ze zingt ontzettend goed en ik ken alle franse liedjes die ze zingt. We (Paul en ik) zijn al naar een concert van haar gegaan, in Lyon, ca. 13 jaren geleden! Ik heb een paar cds van haar die ik al 10000 keer gehoord heb. Ik vind haar gewoon leuk, aardig, lief, etc.

Sinterklas, dus... :-)... was ook lief en leuk en aardig om een ticket te kopen. Een totale verrassing. Ik wist helemaal niet dat zij naar Minneapolis kwam!

Natuurlijk ben ik weggereden, zonder te kijken waar ik naar toe moest. Dat doe ik meestal... Ik wist welke gebouw het was in Downtown. En als ik een plek een keer zie, kan ik het meestal weer vinden. Geen zin om de namen van de straten te lezen. Maar goed, omdat het plotseling (ja precies, plotseling & zomaar :-)) 7:40 u was en ik in het midden van een chaos was (files en nog meer files), heb ik toch Paul gebeld om zeker te zijn dat ik naar de goede richtung ging. Gelukkig wel. Toen ik eindelijk op de goede straat was, was het 7:55... Ik had nog 5 minuten de tijd... Toch was ik helemaal niet in paniek. Ik vind ook meestal altijd een plek waar ik moet zijn. Dit keer leek het niet zo goed uit. Ik moest (door een politieagent) persee rechtdoor terwijl ik naar rechts wilde. Rechtdoor betekende een lange straat en dan uit downtown. En nee dus, er was nog een parking. Ik reed snell naar de xx etage, snel een plaats genommen, snel in de lift met 50 mensen, snel naar buiten, snel naar target center (jullie weten hoe snel ik kan lopen!!!). Toen dacht ik dat ik iets te snel was gegaan. Ik had geen idee op welke etage ik mijn auto gelaten had. Nou, dit was dus een probleem voor na het concert! Ik hoefde dus weer niet in paniek te raken, en zeker niet voor een parking!

Het was al 8uur geweest. Maar goed, er waren duizenden mensen die nog hun plaats moesten vinden! Geen probleem dus. Celine Dion ging niet in een lege zaal zingen! Toen ik mijn plek gevonden had (ja, die heb ik ook zonder probleem met mijne kattenogen in het donker gevonden!), heb ik van een andere arstiest genoten. Geen idee wie hij was. Hij was goed. Ik merkte dat het publiek heel snel gingen lachen. Misschieen zijn de Minnesotans zo!

Om 9:00 uur kwam Celine Dion te voorschijn! :-))))) 1:45 uur genoten: van haar, van haar stem, van het atmospheer, van het amerikaans publiek, van een franse lied die ze ook gezongen heeft, gewoon van in Amerika te zijn! Het was gewoon fantastisch. We hebben haar 2x teruggeroepen, het laatst lied was die van het film Titanic. Echt leuk!

Ik heb anderhalf uur nodig gehad om uit de parking te rijden. Tja, als ca. 20 000 naar een plek naar toe gaan, krijg je zoeits. Dit was niet erg. Ik was niet moe en genoot nog van mijn avond.

Nou jongens, jullie weten dus als eerste wat ik net gedaan heb! Het is nu 1:01 en ik ga lekker slapen :-) By the way, op May 23 komt Andre Rieu!!!! Hahahaha, misschien ga ik tickets kopen :-)

Lekker slapen luitjes -Valerie

1 comment:

Anonymous said...

Enig! Wat een leuk verhaal en een goed idee om jou dat kado te doen! Ik zou ook maar naar Andre Rieu gaan met het hele gezin! (Kunnen wij jullie dat kado doen?) Oma vindt de concerten ook prachtig mooi! Is toch echt een belevenis, die je niet voorbij moet laten gaan!! We horen het verder wel! Amusez-Vous!! de meijsjes