Sunday, June 15, 2008

zomer + vakantie = zomervakantie gevoel :-)

Hallo luitjes,
In de winter, toen we elke dag met sneeuwboots naar school moesten, had ik het gevoel op ski-vakantie te zijn. Weeeeeeeeken lang!!! Zon & sneeuw. Elke ochtend verse sneeuw, stilte op straat, alleen het "lawaai" van de schoenen, die in de sneeuw "kraakten". Heerlijk...
Maanden later, heb ik weer een vakantiegevoel. Zomer vakantie nu! Heerlijk weer, zon, warmte, strand, meer, ijsjes, wandeling, picnic etc etc... :-) Oh, ik vergeet ook zand overal: ik bedoel zand in de woonkamer, zand in de slaapkamers, zand in de badkamer... echt een zomer-vakantiegevoel! hahahaha!
Gisteren had Floyd een USTA training (speciale training elke 2 maanden), van 12:00 tot 18:00! 6 uren in volle zon, met oefeningen en matches!!! Voor een keer was het hier in Minneapolis, dus konden we hem brengen en iets anders doen, voordat we hem weer moesten ophalen. Floyd was aan het tennissen, Rachel met Elena aan het zwemmen, Paul de EK aan het kijken, en ik lekker aan het luieren :-). 's avonds ging Floyd nog met Rachel zwemmen.
Vandaag was het Vaderdag. Eerst gingen Paul en Floyd tennissen (er zijn tennisbanen overal in de stad, dus je kan altijd gratis tennissen, alleen is het bijna altijd windering! Om zo te spelen, is het misschien niet zo erg, maar om te trainen is het vervelend!) - Tja met 20 000 meren kun je je voorstellen dat het winderig is! We wilden graag een picnic houden, ergens in het natuur (weg van de stad & van de drukte). Helaas gebeurt er ons heel vaak, dat we een mooie plek willen vinden en niets vinden. Zelfde verhaal vandaag - Copy/paste van wat we altijd doen! hahahaha! We zijn dus na het tennis met volle moed en met picnic richting Zuid Minnesota gereden. We wilden gewoon buiten de stad gaan, dan een weg rechtsaf en ergens naast een meer stoppen en van de rest van de dag genieten. De kinderen gingen zwemmen of in het water spelen, we gingen rusten, lezen, luieren... Een paar meren gezien, eindelijk naast een meer gestrandt, gereden, en nog meer gereden, zonder een enkele plek te vinden waar we konden stoppen. Alle centimeters waren prive plekken: mensen hebben gewoon een huis met een prive strand! Grrrr... Geen plaats voor onze picnic! Nou zeg, dit kon niet waar zijn! Weer een rondje gereden en eindelijk een parking plaats gevonden! Het publieke strand (3 meter lang alleen) lijkt zo vies dat we besloten hebben om in de auto te gaan eten! Waarom niet? Een grote doek achter in de lange kofferbak geplaatst, die kinderen gingen daar liggen, zitten, spelen, eten, net zoals in een camper! We doen alles in onze autos! Een paar keer al hebben we met zo'n allen in de auto geslapen(in Europa)!
Hier een paar fotos van de natuur. Niets speciaal. We hebben het gezien. Het is mooi maar we hoeven niet meer deze richting! Liever zou ik noord Minnesota zien. Maar dit is voor later, in Juli, na hun California trip!

2.5 uren later waren we weer thuis. De kinderen gingen meteen zich klaar maken, om weer naar het strand te gaan! Paul en ik hebben voetbal gekeken. Daarna ben ik naar Rachel en Floyd toegegaan.

Hier maakte Floyd zich klaar, dan gingen ze hun fiets halen. Zoals jullie het kunnen zien, moet Floyd de tas met hun spullen dragen. Rachel is altijd zoooo slim (of Floyd zo stom! hahahaha!). En dan, lekker fietsen (ja, het gaat eerst omhoog jongens! Goede exercise!)

Daarna ging ik dus ook naar het strand, met een book en een goal: lezen, rusten en genieten van de zon! Nou, zo'n success was het niet! Ik ging eerst met Floyd ijsjes halen, dan elke twee minuten, hoorden we de "Lifeguard" in zijn microfoon de regels laten horen! Ja, Amerika is een vrij land en toch het land waar je niets mag doen! Niet in het water springen, niet dit, niet dat. Voorbeeld: Floyd had waterbrillen. Die zijn groot, Floyd gebruik die sinds jaren, maar.....zijn neus is ook dicht met de brillen. Brillen om te duiken! Nou, binnen 10 sekonden hoorden we op het hele strand dat het verboden was met zo'n brillen te zwemmen!!! Pffffff...... Iets verder, weg van het strand, gingen honden regelmatig drinken en elke keer hoorden we dat honden niet in het water mochten. Eigenlijk goed maar met zo'n meer en zo'n weer, mogen van mij honden drinken hoor! "No dogs in the water please!" hoorden we. Met het amerikaanse accent, hoorde Rachel "No ducks in the water, please"! HAHAHA! En ze dacht: Nou dit gaat te ver, hoe kunnen ze zeggen dat eendjes niet in het water mogen!" Ja, je verwacht alles hier, ook regels voor de eendjes!!! :-)

En op de terug weg:
Iets later ging ik met Paul nog eventjes boodschappen doen, om tennisballen en een paar boeken en mappen van California, Utah, Colorado etc. te kopen. Over 6 dagen vliegt Rachel naar Los Angeles, over 9 dagen vliegen Paul en Floyd!!! Het gaat snel! Dan zien ze de Pacific, de palmbomen, en bijzondere plekken! Ik begin een beetje jaloers te worden :-(( -Valerie

2 comments:

Anonymous said...

Alweer zo'n mooie foto's, vooral van Rachel en Floyd! Als jullie iets dichterbij woonden waren we al lang eens op bezoek geweest..... Benieuwd hoe de CaliforniaVacation jullie bevalt! nog wensen - om iets op te sturen bijvoorbeeld? Lieve groetjes uit sittard!

Hoi hoi Sittard! Leuk dat jullie altijd iets op ons blog schrijven! De vakantie zijn inderdaad echt begonnen hier: zand, strand & ijsjes... 'S avonds zijn we flink bezig met voorbereidingen! We moeten nog tennisschoenen voor Rachel kopen en dan is ze klaar voor Zaterdag!!! Het weer is ongelooflijk mooi. T-shirt and flipflap (zandschoenen) is bijna alles wat we dragen :-) Doei! Valerie