Monday, April 21, 2008

Zomer weekend & fotos voor Bob

Zoals jullie het kunnen zien, hebben we zomerse temperaturen. Zondag was het HEERLIJK. Floyd had een verjaardagfeestje (dit verhaal komt nog als ik iets van Floyd kan krijgen, want tot vandaag weet ik alleen dat het "heel leuk" was! Meneer heeft geen tijd, hij wil dit of dat doen of tennissen! Dus geen zin om antwoord te geven aan de stomme vragen van zijn moeder!).

Natuurlijk heb ik snel onze winterjassen, mutsen, schalen, handschoenen GEWASSEN en opgeruimt. Ongelooflijk toch?

Toen ik Floyd naar zijn feest bracht, heb ik gemerkt hoe warm en hoe heerlijk het buiten was. Snel terug naar huis, Rachel en Daisy te halen. Het was echt tijd om een lange wandeling te maken, in volle zon, naast het meer.

Eerst een foto van de "mooiste" huis van onze buurt. Eigenlijk zijn er heel veel mooie huizen hier in de buurt, maar die vinden we (Rachel en ik) ontzettend mooi. Ik moest toch iets verder lopen om niet "suspect" te worden (je weet maar nooit hier in de US!) dus we kunnen niet echt zien hoe de boom ook mooi is. Maar goed, jullie krijgen toch een idee. Ik zou heel graag een paar huizen van binnen willen zien. Soms heb ik het idee dat het binnen heel vies en oud is, maar goed, misschien niet deze.
Daarna hebben we fotos voor Bob gemaakt (Rachel zei meteen: Dit is voor Bob!). Het was zeker een artisthuis, die zijn werk in zijn tuin heeft geplaats. Hier Bob dus, een paar ideen voor je.


















Een paar straten verder, waren we langs het meer. Het meer waar we deze winter zo vaak naartoe zijn geweest, om op het ijs te lopen. Weten jullie nog onze mooie witte fotos, die op Alaska leken? Dit was hier! Maar zondag was het blauw water in plaats van wit ijs!












Er was ook een schildpad! Ongelooflijk dat ze de winter overleven!





Aan de andere kant is er een plek waar ze (in de echte zomer dus gisteren nog niet, we zijn alleen maar in April jongens!) "ice-creams" verkopen en waar ze muziek maken.



Daar gingen we lekker zitten en ons "picnic" eten (geen echte picnic maar fruit en drank), Daisy kon eventjes in het schaduw rusten. Terwijl ik van de zon ging genieten, maakte Rachel een foto van mij! Tja, niet mijn best kant, maar goed dan zien jullie tenminste dat ik in T-shirt was :-)




Het was ontzettend druk overaal. Veel mensen waren daar op het gras aan het picnicken, fiesten, skaten, joggen, lopen etc. Sinds we hier in Amerika zijn, vinden we dat Rachel veel meer duurft. Toen ze iets ging weggooien, ging ze plootseling op het podium staan! Dit zou ze een paar maanden geleden nooit durfen ! En jullie kunnen me geloven: het was echt druk!!! Ik ben blij dat ze het spontaan doet (ook omdat ze eind Mei een proofwerk voor de klas moet presenteren!!!) Misschien wordt onze Rachelletje toch eindelijk minder timid :-) Het wordt tijd!!!












Op de terugweg, hebben we fotos gemaakt van de "beach"! Ja, we gaan deze zomer zwemmen!!!!
Ook een paar bloemen, groene planten en vogels die ook van de zon aan het genieten waren gezien.
Nog een foto om jullie te laten zien hoe het nu in Quebec City, Canada, uitziet! De foto was gisteren gemaakt door Caroline! Wat ben ik blij hier te zijn! hahahaha!



Ik hoop dat volgende weekend nog zo mooi wordt. Ik krijg kriebbeltjes om met de auto verder te rijden, naar een andere Staat of naar China (hahaha!). -Valerie

1 comment:

Anonymous said...

prachtig!!