Wednesday, April 16, 2008

Welcome Dewi

Weer een babytje in de familie. WELCOME DEWI :-)





Dewi is het tweede dochtertje van Wouter, een van Paul's neven. Proficiat Kim & Wouter...

Proficiat ook Jeanny, Rob, Opa Reubzaet, Oma, Tom, Sandra, Tiny, Wim, Jacques, Petra, Paul en mezelf... hahahaha!

Ik vind het zo grappig in nederland, zoveel mensen te congratuleren voor een babytje, voor een verjaardag etc... Soms zeggen mensen Proficiat tegen me, ondanks het feit dat ik niets heb gedaan :-) Even wennen aan het begin: waarom moet ik aan iedereen een hand geven als het niet mijn verjaardag is! Dat doen we niet in Frankrijk, en als een baby geboren is, geef je een dikke kus aan de verse moeder en vader (en misschien geef je ook een kus aan de trotse oma en opa die eindelijk weer "groot"oudersrollen kunnen spelen) en THAT'S IT!!!

Leuk te zien hoe twee landen andere gewoonten hebben. Hoe het hier is in de US, weet ik (nog) niet. Misschien moeten we een baby krijgen, dan kunnen we het zien :-) LOL! Nou jongens vergeet het maar. Ik wacht nu totdat ik een van deze trotse omas wordt :-)

Dikke kus aan Dewi. -Valerie, Paul, Rachel & Floyd.

2 comments:

Petra said...

Hier wordt ook de familie niet gefeliciteerd, alleen de jarige. Hetzelfde als jij uit Frankrijk beschrijft voor de geboorte van een baby. Bovendien krijg je weinig tot geen kraambezoek, maar geven ze je van tevoren een "babyshower". Even op de Nederlandse manier dan maar: gefeliciteerd met jullie nieuwe neefje!

Anonymous said...

Hi Kasaka,
In Frankrijk heb je ook geen kraambezoek. Iedereen kan natuurlijk de baby bezoeken, maar niet zoals in Nederland. En de geboortekaarten sturen ze pas later als de moeder weer tijd heeft :-) Dus soms duurt het lang! En je gaat zeker nooit alles klaar maken zoals in Nederland voordat het babytje geboren is. Weer even wennen. Voor Rachel, vond ik vreselijk de kaarten vantevoren te schrijven; voor Floyd kon ik niet wachten, alles was kant-en-klaar :-)
Groetjes
Valerie