Wednesday, April 9, 2008

Hoi hoi

Hallo jongens, er is niet veel te melden hier... Alles gaat zijn gangetje :-) De school is weer begonnen (gelukkig). We hebben dus ons ritme weer gevonden. Rachel en Floyd hebben relatief veel huiswerk (ook met tennis voor Floyd. Voor Zaterdag moet hij een klein projekt schrijven en presenteren. Niet veel, over zijn tennisidool (nou, dit wordt natuurlijk Federer) maar goed, dit moet toch over 2 dagen af zijn). Volgende week hebben ze allebei toest met rekenen en misschien lezen. We zijn dus flink bezig met oefenen.
Rachel is ook weer begonnen met vioolles, na 3 weken pauze vanwege Paas, kamp en vakantie.

Op mijn werk is het lekker druk. Niet te veel, maar genoeg. Vandaag heb ik mijn eerst (klein) projekt in Japans gekregen. Vrijdag krijg ik normaal een (grotere) in Chinese. Tja, dit wordt echt chinees voor mij! hahaha!

Jullie kunnen zien (aan de rechte kant van ons blog) hoe het weer bij ons mooi is :-(((( Koud met sneeuw! Dit wordt wat alweer! Ik wil daar niet aan denken... 10 april en nog steed sneeuw. WANNEER KOMT DE ECHTE LENTE?????? Wanneer kan ik onze mutsen, handschoenen, jassen wassen en in een doos zetten? Hmmmmm... Veel vrienden van school zijn vorige week naar Miami of Mexico gegaan! Ja, ik weet waarom. Mensen zijn het gewoon zat. Zoals wij!!! Ze willen de zon zien, de warmte voelen, de zee zien (en niet alleen bevroren meren!). Jullie krijgen zeker geen fotos van de sneeuw, dat weten jullie. Toch moet ik nog de fotos van Rachel's kamp plaatsen. Het komt nog. Ik heb alleen nog geen tijd gehad (en ons 1e April graapje heeft lang geduurd! hahaha!). 's avonds moeten we te veel huiswerken doen, daarna is het te laat om met Rachel iets te schrijven. Maar het komt nog.

Verder niets te melden. We genieten van baseball of televisie, van ijshockey en basketball. Over een paar weken gaan we fulltijd met Roland Garros leven (moet ik een paar uren vrij nemen om het live te zien???!!!). Ik hoop dat we hier niet nog sneeuw hebben dan!!!

Nog iets grappigs. De kinderen beginnen nu nederlands met engelse worden te praten! hahaha! Over een paar maanden, kunnen ze geen nederlands meer! Midden hun zinnen, hoor je "terrible" of "remember" of "crazy" of andere worden. Ik zeg niets, maar lach wel een beetje in mezelf! Geen frans meer, geen nederlands meer en nog geen echt amerikaans. Het gaat wel op een beetje chinese lijken.... LOL.
Groetjes - Valerie

3 comments:

Anonymous said...

Bon, ici, c'est bientôt les vacances. On part demain à Paris et samedi au soleil des Caraïbes. Là-bas, pas de neige à l'horizon. On vous enverra un peu de soleil et de chaleur.
Bisous.

Petra said...

Je hoeft niet helemaal naar Mexico voor mooi weer, hoor. Lijkt me heel moeilijk, zo'n lange winter, gelukkig duurt die hier in Virginia een stuk korter, alles bloeit hier nu.
Maar jullie wonen wel in een heel mooie staat, als alles eenmaal ontdooit ga je weer genieten. Overigens gooien onze kinderen ook allerlei Engels door hun Nederlands, het is met de jaren een eigen taal geworden: Dunglish of misschien Englutch?

Anonymous said...

@ Sophie: geluuksvogels zijn jullie! Les Caraibes??? Mais vous revenez juste de l'Afrique! C'est pas permis cela!!!
@ Kasaka: jij hebt gelijk! De zon is niet zo ver! alleen niet in Minneapolis. Op dit moment, om 21u27 krijgen we ook nog omweer!!!
En ja, de kinderen gaan inderdaad een soort frenglush met de tijd... Wat de taal betreft, heb ik het niet makkelijk op mijn werk. Bij Medtronic in Europa pratte iedereen een soort Medtroglish, dat iedereen kon begrijpen. Hier is het anders, en met 6 linguist kollegas moet ik oppassen als ik praat! :-) De vergaderingen zijn vermooiend! Maar het is ook perfekte natuurlijk. Ik leer ontzettend veel nieuwe worden!
Groetjes
Valerie