Thursday, May 29, 2008

Ik begrijp er niets van...

Toen ik in Frankrijk was (toen ik nog jong was - hahahaha) heb ik vaak iets over het weer geleerd. Meestal van mijn ouders en mijn ervaring in de bergen tijdens de zomervakanties. Hoe het weer kan zich veranderen; wat het betekent als de vogels zo of zo vliegen, de kleur, de vorm van de wolken, de warmte van de wind, de kleur van de maan, etc. Ik vond het altijd interessant. Ik kon in de bergen snel weten of we mooi weer kregen of andersom. Regen boven een speciaale berg betekende regen en onweer boven ons binnen een 1/2 uur etc. Ik heb altijd met veel plezier naar de lucht gekeken.

Hier begrijp ik helemaal niets meer!!! Het is nu bijn 11 uur 's nachts. Het is rond 12 graden, en er is een flink onweer boven mijn kop! Gisteren, waren de wolken ongelooflijk: links wit (met veel blauwe plekken), rechts grijs met regen, wind hier maar niet daar, etc. Zondag was er plotseling ontzettend veel wind, donkere wolken, 5 minuten later was het weer zonnig, noord van Minneapolis was er een tornado, die alles kapot heeft gemaakt. Vanmorgen was het aan het regenen, zoals in Vancouver: een dunne regen die jij niet kan voelen...

In kort, ik moet het weer opnieuw studeren... Alles is anders hier!!! Ook het weer :-) -Valerie

2 comments:

Anonymous said...

Demande à Caroline quelques tuyaux, chez elle ça semble plus simple, elle a l'air sûre de ses prévisions : ce week-end c'est pluie, pluie et pluie, quelle que soit la couleur des nuages et la direction du vent...
Et chez nous, c'était une semaine pluvieuse aussi.
Bisous.

Anonymous said...

Hier begrijpen we ook niets van het weer, nat, donker, benauwde atmosfeer, onaangenaamm en het duurt al zo lang. Dus het is bij jullie ook onherkenbaar en onvoorspelbaar? Grappig om alle commentaar in de franse taal te kunnen lezen! Veel plezier op school Rachel, en succes met tennis enzo Floyd. Veel zonnige dagen wensen we jullie vanuit sittard. Nog wensen die wij kunnen vervullen?