Thursday, January 15, 2009

We vriezen gewoon....

Gisteren en vandaag, twee koudste dagen... -29 vanmorgen toen we naar school gingen, met de wind een gevoeltemperatuur van bijna -40... Makkelijk om de conversie te doen: -40 graad Fahrenheit = -40 graad Celcius :-)))) Zo'n record hoef ik niet elke dag... Gelukkig word het in het weekeind warmer... rond 0 graad. Ja, het lijkt niet veel maar het is toch 40 graden warmer :-))))
Niets anders te melden: we ademen bijna niet meer, we ruiken niets meer, we blijven lekker binnen. Onder de dekken is het best plekje :-) -Valerie

6 comments:

Anonymous said...

Wow! Dat zitten wij in Colorado met zo'n 20 graden Celsius toch iets beter dan in Minnesota! LOL!

Hier lijkt het wel zomer!

Succes!

Het kan hier ook zomaar ineens -23 graden C. zijn hoor, dus wij hebben een lekker warme elektrische deken destijds gekocht bij Target! Die doet het goed bij zulke lage temperaturen. Lekker warm onder de wol en de TV aan in de slaapkamer. :-)

Anonymous said...

Ik kreeg vandaag dit gedicht over Minnesota:

It's winter in Minnesota
and the gentle breezes blow

seventy miles an hour
at twenty-five below

Oh, how I love Minnesota
When the snow's up to your butt

You take a breath of winter
And your nose gets frozen shut

Yes, the weather here is wonderful
So I guess I'll hang around

I could never leave Minnesota

Cause I'm frozen to the ground!

Anonymous said...

vrolijk gedicht voor jullie!
Minneapolis schijnt de meest culturele stad van Amerika te zijn!Gisteravond op tv in Spoorloos konden we wat beelden van jullie omgeving zien! Stay Warm en Have Fun! de mutsen

Anonymous said...

@ Martin: Yep, Colorado lijkt me veel warmer :-) Wij hebben geen elektrische deken hier maar ik ben nu aan het denken dat ik misschien een warme "bottle" ga kopen (als ik een vind want ik heb nog geen gezien en mijn kollegas hebben geen idee wat het is...:-)
@Jeanny: wat leuk zeg! Precies hoe het hier is tijdens de winter :-)
@ Tiny: Ik ga deze weekeind Spoorloos op Internet kijken dan! hahaha!
Ik heb nu geen tijd om iets te schrijven. Paul is voor 10 dagen weg (yoga training) en ik heb het druk met werk en kids! Maar voraal vandaag met TV kijken :-) Leuk te zien hoe America achter Obama is.
Groetjes allemaal! -Valerie

Anonymous said...

Dat heet een "hot water bottle," en kan je bij Walgreen's of een andere drugstore kopen.

Anonymous said...

Dankje wel Jeanny voor de tip :-)
Vandaag was het lente! 0 graad. Heerlijk. Helaas wordt het 's nachts winderig en ....weer koud...Ik ga dus deze weekeind op zoek naar een "hot water bottle"!
Valerie