Wednesday, January 7, 2009

Tulpen betekenen Lente :-)

Toen we in Nerderland waren, vond ik het altijd leuk dat mensen rond de 2 Januari al hun huis flink gingen poetsen, Kerstdecoraties weg deden and tulpen al in de woonkamer plaatsten. Eerst vond ik het erg, omdat we (in mijn familie) de kerstdecoraties zo lang mogelijk hielden (dus laat in Januari tot we elke dag onder de boom de naalden moesten vegen!!). Daarna vond ik het ook prettig vroeg alles weg te hebben en begon ik ook tulpen te kopen. Frisse lucht, verse bloemen, een lente gevoel.

Nou hier kunnen we nog lang op de lente warten natuurlijk... :-) Maar... dit jaar hebben we ook tulpen in de woonkamer! Ja, en nog sterker: oranje tulpen! hahahaha! Die ruiken niet echt naar tulpen maar goed die lijken erop. Ik heb natuurlijk een foto gemaakt, helaas kan ik vanavond geen foto van het toestel naar de pc sturen!

Anders is er niets speciaal te schrijven. We hebben op internet gezien hoe het koud in Europa is (en bij jullie in Nederland). Eindelijk kunnen jullie voelen hoe -20 is :-) Hier is het een beetje raar, een dag met -20 graden, de volgende dag met -3! Een voet nog in de winter en een voet al in de lente... Ja, ik weet het, -3 is geen lente. Pas op! Jullie gaan ook merken hoe -3 lekker is als het minder koud bij jullie wordt!

Nog iets. Vanavond waren de kinderen om 9:00 al in slaap gevallen. Normaal zeuren ze altijd als ze naar bed moeten. Vanavond niet... morgen kregen een beloning: ze mogen om 5:45 al op om op internet schaatsen te kijken voordat ze naar school gaan! Ja, we zijn nog nederlanders hoor en volgen "onze" schaatsers nog elke weekeind. Omdat het morgen op natuurijs is, willen de kinderen het niet missen!

Ik ga ook nu snel naar mijn koude bed (nou ja, mijn kant is koud, die van Paul is nu warm, dus jullie weten al welke kant ik ga kiezen! hahahaha). Groetjes -Valerie

3 comments:

Anonymous said...

C'est toi qui a donné à boire à Daisy pour qu'elle veuille sortir au moment où tu veux une place chaude dans ton lit ?
sf.
(oui, je sais, il faut mettre le point en haut, mais comment fait-on ?)

Anonymous said...

Dis donc Sophie, tu es sure que tu as tout compris? hahahaha!
Bisous -Valerie

Anonymous said...

Envoie-moi la traduction par un autre canal...