Sunday, January 11, 2009

Kite festival op het meer

Hallo Europa,

Ik weet niet of jullie het nog koud hebben. Wij wel en blijkbar gaat het deze week nog kouder worden. Als het onder nul graad begint te zijn in Fahrenheid, begint het erg te worden! Dan wordt het echt koud hier. Ik hoop dat we geen wind krijgen, want dan ga ik gewoon thuis blijven :-)))

Zaterdag was er een "kite festival" op ons meer, de lake Harriet. De kinderen wilden niet daarna toe ("te ver", "geen zin", "geen sprake van lopen", etc.). Ze hadden geen zin om in het kou te lopen, alleen voor een paar vliegers. Ik beslot dus met Floyd alleen naar de supermarkt te gaan. Toch zijn we langs het meer gereden om te zien wat er allemaal te zien was. Het was volle zon, heerlijk weer, alleen koud :-) Floyd vondt het toch een beetje jammer boodschappen te doen en niet bij het meer te zijn, daarom zijn we direkt terug naar huis gereden, en met zo'n allen naar het meer gelopen. Hier de eerste fotos naast ons huis. Zoals jullie het kunnen zien, hebben we nog genoeg sneeuw. Die is alleen ijs geworden, met die kou.












We hebben een korte route genommen, namelijk rechtdoor op het meer. Ja, waarom zouden we op de weg gaan lopen, als we sneller kunnen gaan! We zijn al vaak op het meer gaan lopen maar nog nooit zo ver. Het was een beetje vreemd. Daisy ging meteen rennen, Rachel ook zoals jullie het kunnen zien. Ik heb ook een foto van het strand gemaakt (daar in de verte!). Tja, nog 4 maanden en dan kunnen we weer zwemmen :-)











Het leek een beetje alsof we op de maan liepen :-) Het voetstap hier is niet van Niels Amstrong maar von Rachel! hahahaha!




















Jullie willen mischien graag weten waar de vissen van het meer zijn, als het zoooo koud is?!? Nou, ze vliegen natuurlijk! hahahaha! Ik moet het zeggen, dat ik trots ben op mijn visfoto! Ja, soms ben je op de goede plek op het juiste moment! hahaha!


Er was gratis chokomelk voor wie het wilde. Heerlijk zo'n warme chokomelk! Daarna hebben we ook een paar donuts gekocht voordat we weer op het meer gingen lopen om terug naar huis te gaan. We moesten ook nog flink en snel lopen omdat Rachel nog 2 uren gymnastics had.

Anders niet veel te melden. Gisteren avond hebben we weer sneeuw gekregen. Niet veel maar genoeg om weer alle schoenen vies te maken... Ik doe niets meer aan mijne. Die zijn en blijven nu vies. Op het werk, heb ik een andere paar schoenen, die ik daar aandoe :-) Floyd heeft ook andere schoenen die op school blijven, Rachel blijft de hele dag in haar warme boots. Lekker warm!

Dit was ons week-eind. Tot volgende keer. -Valerie

4 comments:

Anonymous said...

Fijn, weer wat van jullie te kunnen zien! En wat een leuke mutsen! Zijn ze warm genoeg?
Warme groeten vanuit de zuidlimburgse winterkou van 2009.

Anonymous said...

Mooie foto's en inderdaad lijkt het wel of jullie op de maan lopen, hihi...

:-)

Nog een paar maandjes en dan is het weer zomer. :-)

Anonymous said...

J'ai retenu les "donuts". On en mangerait bien ! Quand Tanguy en a à la cantine, il est ravi et Yvon en achète au supermarché, quand il ne mange pas à la cantine... Et en plus, ils les appellent comme vous (moi, j'aurais dit beignet, mais eux non).
Très bien, la photo du cerf-volant ! Chez nous aussi, le "lac" du bas du jardin est bien gelé. Tanguy et Rémy étaient d'accord avec moi : il ne faut pas marcher dessus, sauf si on est un chat de moins de 5 kg. Mais Yvon ne semble pas du même avis. Cependant, il n'a pas le droit d'y envoyer ses petits frères pour tester la solidité de la glace. De plus, comme on n'a encore vu aucun poisson volant, ça ne doit pas être assez gelé.
J'entends déjà les commentaires :-( elle n'a pas tout compris au texte en hollandais... Pourtant, je fais de mon mieux.

PS : aujourd'hui, il a fait -10°C. C'est notre record pour l'instant.

Anonymous said...

Quand je pense que je me suis baignée là dedans !!!