Friday, July 4, 2008

July 4th (continued)

Geen alarm vanmorgen, lekker lang geslapen (blijkbaar had ik het nodig!!), een 1/2 finale van Wimbledon gekeken (Nadal, mijn favoriete speler), eventjes met Daisy gewandelt, het franse nieuws op internet gekeken, om Ingrid Betancourt aankomst in Parijs te zien (wat een sterke vrouw!), een beetje Rachel en Floyds kamer opgeruimt, en dan was het zover, in de auto richting Downtown om de 4 Juli te vieren :-)

Ik had geen idee, waar ik moest, ik wist alleen dat ik eerst naar Downtown moest, een parkingplaats vinden en mensen gewoon volgen, tot aan de Mississippi. Makkelijk dus!

Eerst downtown:
Ik ging, na een paar blokken, direkt naar een parking. Ik wilde niet anderhalf uur een plaats zoeken. Ik moest $5.00 betalen voor het heel avond! Nou, goed, waarom niet! 5th Street, die moest ik onhouden, om mijn auto 's nachts terug te kunnen vinden! Buiten kon ik meteen mensen volgen. Na 1 blok, voelde ik dat ik na de verkeerde kant aan het gaan was. Iedereen had een TWINS T-shirt, shirt van de Minneapolis baseball team :-) Ze gingen allemal naar de Medtrodome, om de TWINS te zien! Nou, ikke niet hoor, geen zin om naar een baseball game te gaan. Ik was daar om te zien hoe mensen July 4th gingen vieren, maar niet om een game te zien! Tenminste niet vandaag!

Na een paar straten, en dankzij de positie van de zon , heb ik eindelijk de Mississippi gevonden! Ik zal eerlijk zijn, zo mooi was het niet. Alles was oud, de bruggen, de gebouwen, niet mooi dus. Maar goed, eerst lekker een sandwich gegeten (het was al 5.00 's middags en ik had ontzettend honger).

Dit was de brug waar ik het vuurwerk goed kon zien. Zoveel mensen waren er nog niet. Geen probleem, ik had net gegeten, had een book, zonnebrillen, ik kon dus daar rond 5 uren wachten :-)

Langzamerhand kwamen mensen op het brug. Ik heb lekker gelezen, niet zoveel gezien, behalve een paar bootjes & voelde ik me toch een beetje eenzaam (wat jammer dat Paul en de kiddies niet bij mij waren, of ik bij hun). Uiteindelijk was het vol met mensen, heel veel mensen (om niet "iedereen" te schrijven) hadden kleren met de kleuren van Amerika (rood, blauw en wit). Deze drie kleuren volgen me gewoon!!! :-) Eerst in Frankrijk, dan in Nederland, en nu hier in Amerika. Volgend jaar moet ik ook een echte amerikaanse t-shirt dragen! hahaha!

Het begon donker en vol te worden. Gelukkig, want ik had geen zin meer te lezen (tja, na 5 uren, begon ik een beetje moe te worden!) en bijna geen water meer! Voor mij mog het vuurwerk beginnen.

Nog twee fotos van mensen die achter mij zaten (die dus niet op de brug waren). Honderden mensen (naast de duizenden die naast me waren).




Toen begon het: snel mijn fototoestel op "Vuurwerk" geprogrammeerd. Omdat mijn toestel de fotos na een paar sekonden maakte (nadat ik op het knopje drukte), moest ik de fotos "plannen" en drukken voordat we iets konden zien! Gelukkig zijn de fotos mooi geworden!



Behalve het vuurwerk heb ik dus niet zo veel gezien, er was muziek overaal maar niets echt speciaal. Het vuurwerk was mooi. Ik heb mijn auto daarna teruggevonden (niet zo snel moet ik echt zeggen, maar toch gevonden), daarna heb ik de goede weg ook moeten zoeken, maar om 11.30 was ik weer thuis. Volgend jaar ga ik met Paul, Rachel en Floyd "July 4th" vieren, zeker weten :-) Groetjes uit Minneapolis. -Valerie

1 comment:

Anonymous said...

Om de 14 Juli wil Remy een echte amerikaanse T-shirt dragen...
Nous avons bien reçu le paquet avec les cadeaux d'anniversaire. Merci beaucoup, tout nous va bien !
Sophie.