Sunday, July 6, 2008

De wereld is klein :-)

Dat de wereld klein is, dat weet ik :-) Ik heb voor mijn werk kontakt met China, en een paar weken geleden, ontdekte ik dat mij kontakt ook francaise was, uit Lyon kwam en dat we rond dezelfde tijd (jaren geleden) naast elkaar studerden (ik op een Universiteit, zij op een andere maar de twee universiteiten liggen naast elkaar, langs de "Rhone").

Een maand geleden, ging een van de managers van deze chineese bedrijf (niet van Medtronic) naar Berlijn, voor een Localization Conference. Daar ontmoette hij twee ex-kollegas van mij (ik wist helemaal niet dat ze alle drie in Berlijn waren), praatten over mij en die manager stuurde me een email uit China met de groeten van de anderen!

Gisteren kon ik weer zien hoe de wereld klein is.

Ik ging naar het meer om weer naar muziek te luisteren. Het was het Minneapolis Orchestra en was zeker mooi. Daar waren honderden mensen! Blijkbar was het een speciaal optreden. Nou, gelukkig was ik daar :-) Ik ging op een bank zitten, er was niemand naast mij. Daisy had dus veel plaats om te liggen! hahaha! Een paar minuten later kwamen 2 jongen mensen naast mij zitten. Goed, er was plaats genoeg, Daisy ging naar de andere kant zitten. Geen probleem dus. Iets later, kwam een andere man (hun vader) ook nog zitten. Genoeg plaats nog! Een paar minuten later kwam een 4e man, naast mij zitten. Nou, toen was de bank vol! Ik hoopte alleen dat ze niet nog een vriend hadden, die ook naast hun wilde gaan zitten!!!

En toen......hoorde ik hun FRANS praten, alle 4!!!!

Dat veel fransen in Minneapolis wonen, dat kan ik me voorstellen.

Dat fransen uit Lyon in Minneapolis wonen, dat kan ik me ook voorstellen.

Dat ik, tijdens een muziek optreden naast "ons" meer, naast een Frans uit Lyon, die in Minneapolis woont, ging zitten, dat was mogelijk (en toch was de kans heel klein vind ik).

Dat ik, naast een Frans, die in Minneapolis woont, en die nog voor Medtronic werkt, ging zitten, nou dat begint een beetje als een grapje te lijken maar goed, dat kan ook, want heel veel mensen werken voor Medtronic.

Maar hij werkte niet bij Medtronic maar voor Medtronic....als frans vertaller sinds 20 jaren....voor een van onze vertalingsburos en kende veel van mijn kollegas heel goed. Nou, dit is wat ik noem een kleine wereld toch?

Hij wijzde ook naar een andere man, twee banken voor ons, die zoals ik uit Lyon kwam. En een andere man iets verder die ook frans was... Blijkbar is het helemaal vol met franse mensen hier :-) Allebei wonen sinds meer dan 20 jaren hier, en hebben me teleurgesteld: nergens zal ik mijn franse moutarde AMORA vinden. Die is NERGENS te koop in Minnesota.... :-((((

Veel van het optreden heb ik niet gehoord, we hebben alleen maar frans gekletst :-) hahahaha!

7 comments:

Anonymous said...

INTERESSANT! AMUSANT! MIRACULEUS!
ET COMME EST LA VIE LA POUR ILS SANS TON MOUTARDE?
l'histoire suivre?
amusez-vous!!
BISOUS de si-tard!

Anonymous said...

Hoi Sittard :-) Ja, het was echt grappig! Blijkbaar gaat het goed met hun sinds 20 jaren!!! Ook zonder moutarde. Hij vertelde me dat hij de "Vinaigrette" gewoon zonder moutarde doet, gewoon azijn en olijfolie. Dit heb ik gisteren avond gedaan en het is inderdaad veel lekkerder dan de amerikaanse "dressing". Perfekt dus :-) Daarna (rond 10 uur 's avonds) heb ik boodschappen gedaan en "persil", mint, en andere dingentjes gekocht die naar Frankrijk ruiken! hahaha! Ik ga vandaag frans eten!
Groetjes uit een hele warme zonnige zomerse Minneapolis. De Wimbledon finale houdt me binnen maar daarna ga ik direkt naar buiten :-) -Valerie

Anonymous said...

Bonjour, je m'appelle Inge et j'habite en Floride. Ici pas d'Amora non plus mais par contre on trouve de la Maille !!! Et meme les cornichons de la meme marque !!! Heureusement car je m'en sers tous les jours.
C'est vrai que le monde est petit....
Groetjes Inge.

Anonymous said...

@ Inge: bonjour/bonsoir Inge. Merci de me rappeler les cornichons Maille. C'est vrai que ce sont ceux que je prefere aussi. Il faut que je les cherche :-) Je n'aime pas trop par contre la moutarde Maille...
Je ne me plains pas quand meme, le reste me convient assez... J'imagine qu'il fait beau en Florid, et chaud n'est-ce pas ?
Bon ete et bonne journee
Valerie

Anonymous said...

Rajoute de la ciboulette dans ta sauce vinaigrette, ou un peu d'oignon frais, et puis d'autres herbes aussi si tu en as !
Est-ce qu'on peut vous envoyer de la moutarde dans un paquet ou est-ce interdit ?

Anonymous said...

@ Sophie: la moutarde dans un paquet, cela risque d'arriver cassee!!! Il faudra attendre que quelqu'un vienne nous voir :-)
Bisous
Valerie

Anonymous said...

Le monde entier nous envie cette moutarde de Dijon... alors que certains Français ne savent même pas où se situe cette ville !
Christine und ihre Familie (Ils viennent d'Allemagne, voor de niet insiders)devaient aussi faire le plein de moutarde avant de repartir chez eux cet après-midi...
Liebe Grüsse.
Sophie.